jehlou
kočka vločka
Dobrý den ještě někdy občas me to chytne a musím si dát do žíly. Půl roku nebo rok to potom vydržím na kapslích a pak to musím stejně zkusit. mám problém s žílama už mi to nejde a kdykoliv si dám tak se mi v místě vpichu udělá velký puchýř asi jako dvoukoruna a když praskne tak je tam otevřené rána a propadne si jakoby dovnitř. Chci se zeptat co se to děje. Je to reakce těla na tuhle aplikaci? Nebo je to způsobene tím že to dělám nesprávné? Potřeboval bych pochopit celý proces toho jak se to děje..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nejspíš omylem jste dotaz zadala do poradny dvakrát. Odpověď kolegyně Markéty Černé vám pro jistotu kopíruji i sem.
S pozdravem,
Gabriela Minařík (za Drogovou poradnu).
Dobrý den, Kočko Vločko,
děkuji za Váš dotaz.
Je skvělé, že jste přešla na kapslovou formu - to je pro tělo určitě šetrnější. Chápu, že návraty k aplikaci do žíly se občas stávají, zvlášť pokud to byl pro Vás dlouhodobý způsob užívání. Nejste v tom sama, mnoho lidí zažívá podobné cykly.
To, co popisujete - puchýře, špatně se hojící rány a propadlá kůže - velmi pravděpodobně souvisí s tím, že už se Vám nedaří trefit do žíly.
Poškozené žíly jsou křehké a snadno prasknou nebo vůbec nedrží, což zvyšuje riziko infekcí, zánětů a nekróz (odumření tkáně).
Doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci, kde můžete probrat bezpečnost aplikace, případné následky a také možnosti, jak s injekčním užíváním postupně přestat.
Z dlouhodobého hlediska je určitě bezpečnější a zdravější zůstat u kapslí nebo ideálně směřovat k úplnému vysazení.
Kdybyste potřebovala více informací nebo podporu, klidně napište.
Držím Vám palce.
Markéta