100g Jihlavanky/den za 5dnů
Hanz
Není to už moc!?
Jak se stát střídmějším uživatelem.
Měl jsem před lety 14 let závislost na pivu(průměr 5x10° pulitrů denně 19-21h,pak i 8x10°0,5l 15-21h nebo 1x týdně 19-04h tak 10 piv.
Kouřil jsem i asi 2 roky cca 2 cigarety večer na stres/odměnu za odabstinovaný den, už jen výjmečně při vážení, 1 cig. večer).
Zkusil sem přestat, vydržel 5 dní s tím, že o víkendu můžu za odměnu. Ale pak sem už abstinovat zas 5 všedních dní nedokázal.
Piju teď méně ale taky dost i když výrazně méně cca 60g Jihlavanky sypané turka/2-4 min louhované 100°C v hrnku(tedy 7 hrnků s vrchovatou (vlastně dvojitou lžičkou cca 2x8g,, 16x7=zase 112g Jihlavanky).
Jak mám postupovat, chtěl bych nepít vůbec, patrně jak s pučem to už nedokážu málo.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Hanzi,
a děkuji vám za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Ptáte se, jestli už to není moc. A jestli to chápu dobře, sám už nějakou dobu cítíte, že to moc je. A to je to hlavní, nebo ne? Píšete, že se vám pití vymklo a nejde se vrátit k pití sem tam. A to je přesně ten moment, kdy je na čase říct si o pomoc. První krok - přiznání si problému - už máte za sebou. A to je skvělé. Co dál?
Níže nabízím kontakty, kam je možné se obrátit:
Národní linka pro odvykání alkoholu - 800 350 000 (po-pá 10-18 h), www.chciodvykat.cz
Zde najdete Mapu pomoci - www.drogy-info.cz/mapa-pomoci - je možné dohledat zde služby podle místa bydliště, hledejte AT ambulance nebo adiktologické ambulance.
Praktické info a tipy můžete najít tu: www.alkohol-skodi.cz.
Každý krok směrem k menší spotřebě nebo k abstinenci je skvělý. A je v pořádku říct si o podporu. Znamená to, že před problémem neutíkáte, ale stavíte se mu čelem. To chce odvahu a nemusí to být snadné. Proto vám přeju hodně sil a odhodlání. Nevzdávejte to a zabojujte za sebe!
Za Drogovou poradnu,
Gabriela Minařík.