dítě pije
Marie
Dobrý den, dcera /17 let/ trpi depresemi, bere Zoloft a je v peci pedopsychiatra. Dnes jsem v jeji skrini nasla tri prazdne lahve vina a jiz drive jsem zjistila, ze kouri a uziva nikotinove sacky. Ve skole ma studijni problemy, stezuje si i na problemy zdravotni — zaludek, streva. Existuje nejaka forma prazdninoveho stacionare, kde by byla inzenzivni terapeuticka pece? Dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Marie,
děkujeme za dotaz.
Ohledně služeb pro děti a mladistvé více fungují ambulance, kam se dochází v menší intenzitě (cca 1x týdně individuální ter.+ 1x týdně skupinová terapie). V rámci péče o mladistvého klienta je mimo individuální a případně skupinovou terapii nabízena i sezení pro rodinu. Jinak jsou pak možnosti domluvit se přes psychiatra dcery na možnost pobytové léčby.
Doporučila bych problém řešit nyní přes ambulantní léčbu, kterou by mohla zvládat dcera i během docházky do školy. Musíte také počítat s tím, že jsou delší čekací lhůty, protože je vyšší poptávka než nabídka těchto odborných služeb. Také je důležité, aby dcera byla ochotná spolupracovat.
Nenapsala jste, odkud jste, tak přeposílám kontakty na zařízení v Praze:
Adiktologická ambulance pro mladistvé a dospělé SANANIM z.ú., sídlící na adrese Žitná 51, Praha 1, tel.724 521 913,email: klinika@sananim.czhttps://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Adiktologická ambulance pro děti a dospívající Prev-centrum z.ú. https://www.prevcentrum.cz/nase-sluzby/poradenske-sluzby-a-skupinove-aktivity-pro-deti-a-mladez/adiktologicka-ambulance-pro-deti-a-dospivajici
/, sídlí na adrese Meziškolská 1120/2, Praha 6, tel. do ambulance: 233 355 459, 777 161 138; email: ambulance@prevcentrum.cz
Ambulance dětské a dorostové adiktologiepři Klinice adiktologie VFN     https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
Sídlí na adrese Apolinářská 4, Praha 2, tel. 224 968 253, mail: addambulance@vfn.cz. Můžete se ozvat v běžných všedních dnech mezi 8-17 hod.
Psychiatrická klinika VFN, Denní stacionář pro adolescenty : https://psychiatrie.lf1.cuni.cz/denni-stacionar-pro-adolescenty - Ke Karlovu 11, Praha 2, Tel.: +420 224 965 379/ 5350/ 5420
Zařízení se dlouhodobě zaměřuje na léčbu problémů z okruhu poruch dospívání (emoční poruchy, adaptační poruchy, psychosomatické poruchy, neurotické poruchy, poruchy příjmu potravy).
Délka pobytu na DSA je 6-8 týdnů, dle individuálního uvážení vedení DSA.
Kontraindikací přijetí do DSA je abúzus alkoholu a návykových látek, odmítání léčby nebo stupeň psychického onemocnění vyžadující hospitalizaci.
Na adresu dsadolescenti@vfn.cz zaslat zprávu s popisem obtíží potomka a přiložit zprávu od ambulantního psychiatra (propouštěcí zprávu z hospitalizace, zprávu z psychologického vyšetření).
V Berouně od listopadu 2024 bude v Centru duševní rehabilitace v Berouně otevírán Denní stacionář pro dorost https://www.cdr-akeso.cz/oddeleni/denni-stacionare
Jinak funguje přes Výchovné středisko pro mládež a Diagnostický ústav- Oddělení Cesta, Sádecká 169, Řevnice, tel. 257 721 795; vedoucí oddělení MUDr. Michaela Chrdlová, tel. 725 688 265. Je to pobytové zařízení pro mladistvé ohrožené drog.závislostí. Více informací by Vám poskytli přes telefonický kontakt.
Pokud budete potřebovat doplnit informace, ozvěte se opět.
Držím palce
HS