Bolest ruky
Jsemtoja
Dobrý den, chci se zeptat, včera jsem si aplikovala i.v.pervitin - vše proběhlo ok - akorát po aplikaci jsem zacitila pálení ruky od vpichu pálení postupovalo nahoru. Ruka mě ještě dnes bolí a celkově se mi s ní blbě manipuluje. V místě vpichu není nic viditelného.(Dávala jsem si teda do zily do které si dávám teď pořád, z ostatních žil neteče krev....) Bolí mě až zápěstí, nemůžu pořádně ani psát. Žádná boule. Prosím co by to mohlo být ? Cítím jak kdybych měla opuchle prsty na té ruce. Taky občas cítím slabost v nohách. Čím je to prosím způsobeno a jak bych toto mohla řešit ? Co pomáhá ? Jak dlouho to bude trvat ?
Ráda bych přestala užívat i.v. ale bohužel se mě to nedaří.
Budu vám vděčná za odpověď.
Děkuji
Ať se daří 🍀

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jsemtoja,
díky za váš dotaz. Bohužel takto na dálku lze těžko objektivně vyhodnotit Vaše potíže. To, co poisujete se bohužel někdy po aplikaci stává.V případě, kdy si do krevního řečiště zanesete drogy různé kvality, netrefíte se dožíly, žíla praskne atd., může dojít k těžkým komplikacím: bolest, poškození tkáně, infekce. Často také dochází k hlubokým podkožním abscesům. Může dojít k nervovému poškození až s rizikem ochrnutí, proto je vhodné vyhledat lékařskou pomoc.
Bylo by rozumné vyhledat lékaře, aby Váš stav zhodnotil. Pokud nechcete jít k lékaři, vyhledejte alespoň kontaktní centrum pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukažte. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personá , někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám ruku ošetří, poradí jak máte dále postupovat. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát.
Kolegové Vám také mohou poskytnou poradenství ohledně bezpěčnějšího užívání drog či s Vámi hledat jiné možnosti než je právě injekční aplikace. Víte, kam se obrátit? Stačí, když napíšete větší město odkud jste a zašleme Vám vhodný kontakt.
Někdy může k ošetření postačit studený obklad, klid a vše se do několika dní vrátí do normálu. Určitě je také vhodné se vyvarovat další injekční aplikaci.
Stačí takto? Buďte na sebe opatrná!
Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, klidně napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová