Bolesti
Svatoslava
Dobry den, uz si nevim rady a prosim o radu.3 roky beru opiaty predepsane lekarem mam tezkou neoperovatelnou vadu patere a neustale velke bolesti uz nemuzu ani moc chodit a leky zabiraji malo.Pomohl by me pervitin v malych davkach, nemam zadne skusenosti nikdy jsem tyto ani zadne jine drogy nebrala jen opiaty od lekare.Vozi me do nemocnice na lecbu bolesti kapackami,ale to 8 kapacek a pak pul roku nic krome prasku.Krome jineho mam targin 40,naplasti a bolesti jsou velke i pres to vsechno.Dekuji za radu a odpoved s pozdravem Svatka.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Svatoslavo,
děkujeme za dotaz.
Nejsme si zcela jistá, zda pervitin by byl správnou volbou. Chápu, že si potřebujete ulevit od bolestí, ale asi si nechcete zhoršit svůj psychický stav, který možná i v tuto chvíli je křehký. Zvládat dlouhodobou bolest je na psychiku velká zátěž a užívání pervitinu by to jen zhoršovalo. Na zvládání bolesti opravdu většinou fungují opiátové analgetika a stimulační látky se nepoužívají.
Ohledně medikace Vám nemohu takto vzdáleně nic doporučovat, protože neznáme Váš zdravotní stav. To je opravdu na řešení s Vaším lékařem, který má k dispozici komplexní anamnézu. Napadá mě, zda máte i psychologickou podporu? Kombinace medikace a podpůrné terapie je přínosnější. Je dobré mít možnost si někde o svém aktuálním stavu a situaci promluvit, ventilovat své emoce, sdílet pocity. Někdy je fajn mít někoho mimo nejbližší okolí, které se snažíme nezatěžovat a neobtěžovat. Ale také není dobré být na to sám.
Jak Vám to zní? Pokud byste potřebovala kontakty na odbornou pomoc v blízkosti bydliště, ozvěte se.
Za poradnu
HS