Jak pomoci dospělé dceři
sluníčko
Dobrý den. Dcera je cca 5 let uživatelem hlavně pervitinu, ale také marihuany a také je závislá na automatech a online kasinu. Je jí 25 let a nemá žádné zaměstnání a trvalý příjem. Říká, že není závislá a kdykoliv s tím může přestat, ale to si nemyslím. Před půl rokem žila se stejně starým klukem, který měl zaměstnání a přestal drogy užívat, ale moje dcera v závislostech chtěla pokračovat. Rozešli se a nyní si našla kluka, který je na tom stejně jako ona a dostala mě do situace, protože nechci, aby skončila na ulici, že jsem jí zaplatila kauci a první měsíční nájem s tím, že další nájem už si budou platit sami, ale myslím, že na to nebudou mít peníze, když nechodí ani jeden do zaměstnání. Nevím, co mám v takovém případě dělat, jestli dceři navrhnout, jestli nebudou moci nájem bytu si platit, ať si najde pronájem pokoje pro ni samotnou a to ji budu platit, aby neskončila na ulici, ale nevím, jestli je to správné rozhodnutí nebo je pro dceru lepší, aby skončila chvíli na té ulici a počkat, jestli z ulice se bude snažit získat práci a bydlení?

Odpověděl: Nikol Spůrová
´
Dobrý den, sluníčko,
děkujeme za Váš dotaz.
Bohužel nejste v jednoduché situaci. Bylo by vhodné obrátit se osobně na některou ze služeb, kde pracují s rodinou uživatelů závislých a celou situaci probrat. V této službě můžete probrat všechny možnosti, ujasnit si vlastní hranice, kam s pomáháním své dceři půjdete a co už pro Vás bude za hranicí. Neexistuje jediná universální rada, co je správné. Bylo by to pro Vás přijatelné? Víte, kam se obrátit?
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Pokud je Praha pro Vás nedostupná, stačí napsat větší město, které máte dostupné a zašleme Vám vhodné kontakty.
Držím Vám palce!
S pozdravem, Nikol Spůrová