Alkohol
Tommm
Kdy člověk pozná že je alkoholik ? Po noční si otevřu flašku a vypiju půlku je to špatně? . Přes týden nemám ani kapku jen o víkendech ale zas celkem hodně . Jsem zralí já léčení?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tommme,
na to není jednoznačná odpověď. Je to spíše na individuální posouzení. Píšete, že si po noční otevřete flašku a vypijete půlku. Proč máte potřebu se napít? Závislost se projevuje v oblasti psychické, fyzické a sociální. Zkuste si sám zrevidovat, kde Vás alkohol ovlivňuje, omezuje apod. Možná už i pro Vás je to na nějaké hraně, když píšete dotaz.
Někdo řeší alkoholem depresivní a úzkostné stavy, které sice v rámci alkoholového opojení nevnímá, ale pak se vrátí v plné a někdy horší míře. Po fyzické stránce je to velká zátěž na vnitřní orgány- játra, ledviny, žaludek, krevní tlak. Bylo by dobré mít přehled o svém zdravotním stavu, chodit na pravidelné preventivní prohlídky, kde Vám udělají i odběry a zjistí stav organismu. V sociální oblasti může vést nadměrné užívání alkoholu k izolaci od ostatních nebo zúžení okruhu přátel, zájmů případně ovlivňuje i pracovní sféru apod. Tohle je potřeba brát v úvahu. Pokud máte pocit, že v některé oblasti se alkohol projevuje negativním způsobem, bylo by ke zvážení vyhledat odbornou pomoc. Nemusí to znamenat ihned jít do léčebny, ale mít ambulantní podporu. Někdo si testuje svou (ne)potřebu alkoholu i plánovanou abstinenci na delší období. Určitě třeba znáte akci Suchej únor Na jejich stránkách: https://suchejunor.cz - je i test k orientaci svého užívání.
Více o alkoholu se můžete dozvědět i na našich stránkách https://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
Zkuste o tom popřemýšlet více a pokud byste potřeboval odkazy na zařízení, kde byste chtěl svou situaci probrat, napište okres bydliště a rádi Vám dáme kontakty.
S pozdravem
HS