Anonymní léčba
Zuzka
Dobrý den, několik let užívám pervitin, nyní bych si chtěla odpočinout v léčbě a hlavně vypadnout ze svýho okolí. Zároveň mám onemocnění, na které dostávám od zdravotní pojišťovny nákladnou léčbu a každé 2 měsíce jsem testována, zda něco neužívám apod. To se snažím držet a týden před testy nic neberu. Zatím mi to prochází, nechci aby mě vyřadili a léčbu již neplatili. Proto se bojím podstoupit léčení mé závilosti, nechci, aby to pojišťovna věděla a tím pádem by mi přestali platit mojí léčbu. Je nějaká možnost léčby závislosti bez toho aniž by to podléhalo zdravotní pojišťovně? Chci být úplně anonymní bez toho aniž by to pojišťovna zjistila. Moc děkuji za odpověď, Zuzka.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zuzko,
děkujeme za dotaz. Ve většině případů je léčba závislostí hrazená přes zdravotní pojišťovnu, jelikož by si náklady za léčbu nebyla spousta lidí schopna hradit. Pak jsou soukromá zařízení, kde si cenu hradí sám klient. Nejde o levnou záležitost, ale pro řadu lidí je to přijatelnější volba právě i z důvodu anonymity.
Například funguje Institut Origanum www.institutoriganum.cz. Nabízejí ambulantní i pobytovou léčbu. Dalším zařízením podobného charakteru je Neocentrum. Koukněte na stránky www.neocentrum.cz
Obě zařízení fungují v rámci Prahy a Středočeského kraje.
Postačuje takto?
Za poradnu
HS