Pervitin a zornice
Op
Dobrý den chci se zeptat když se mi po šnupnuti pervitinu nezvetsili zornice a cejtim lehkou únavu ale nemohu spát po 4h byl to pervitin?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Nejspíš omylem jste zadal/a, dotaz dvakrát. Pro jistotu kopíruji odpověď i sem.
Zdravím vás,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Bohužel vám však na váš dotaz nedokážu dost dobře odpovědět. Odhadovat složení na základě toho, jaké jste na sobě vnímala účinky, je velmi ošidné. Zvětšení zornic skutečně k účinkům pervitinu patří, netrvá však celou dobu a nemusí se objevit okamžitě po užití, stejně tak k těm klasickým účinkům patří i pocit energie a nespaní, nicméně všechno se může měnit v závislosti na řadě individuálních proměných, mezi kterými je pochopitelně složení, ale také třeba velikost dávky, způsob aplikace, váš setting před užitím, vaše ne/únava, nálada, očekávání, užití dalších látek, léků, zdravotní stav apod. Zajímavé může být i to, že lidé, kteří mají poruchu pozornosti, často po užití menší dávky stimulantů referují zklidnění myšlenek, ale třeba i pohybového neklidu, tzn. né na každého má stejná droga stejný účinek.
Nicméně to, na co narážíte, je nejistota, co jste to vlastně užila. V současnosti, kdy je pervitin nelegální a prodává se na černém trhu, není způsob, jak jeho složení garantovat. Jedinou a to velmi pochybnou obranou je užívat od stejného zdroje. Čistota pervitinu se v Evropě pohybuje obecně mezi 63-84% podle zprávy EMCDDA z roku 2022, nicméně to nevylučuje případy, kdy nakonec užijete něco úplně jiného s úplně jiným složením.
Dávejte na sebe pozor!
S pozdravem a všeho dobrého,
Gabriela Minařík.