Mozková mlha
Dom
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zdali je možné že mi víkendové pití alkoholu způsobilo dlouhodobý, téměř rok trvající brainfog. Nejvíce sem si toho začal všímat po dovolené, kde jsme s kamarády dost pili. Od té doby to je horší a horší. Připadám si mimo, pomateně, roztěkaně, celkově jsem zpomalený. Dělá mi problém i řízení kdy mám strach že přestanu "vnímat".Pil jsem 2x týdně - za večer to mohla být klidně flaška tvrdého. Nejvíce si toho všímám na kocovinách kdy jsem naprosto mimo třeba dva dny. Zároveň sem poměrně úzkostlivá osoba, tak nevím jestli hledat důvod ve víkendovém pití nebo se zaměřit na sebe. S alkoholem jsem nikdy problémy neměl, beru to jako zábavu. Je mi 23 let. Díky za odpověď, přeju pěkný zbytek dne :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Dome,
bohužel vám na vaši otázku nedokážu odpovědět.
O brainfog, mentální mlze se mluví mnohem víc od doby covidu, a covid nezmizel. Říkáte, že jste si věci všiml o dovolené, ale není mi jasné, jak dlouho to celé trvá. Doporučila bych vám proto obrátit se na praktika a zkusit se domluvit na tom, co dál tak, abyste vyloučili nějaké jiné potíže. Jelikož říkáte, že jsou pro vás poslední dobou kocoviny těžké, tu mlhu vnímáte i mimo pití, pak by bylo lepší nějakou dobu také nepít. Jde o to, že mlha je dost možná znamením toho, že něco není v pořádku. Nemusí jít o nic vážného, ale taky by mohlo. A zatěžovat mozek v takové chvíli mi přijde riskantní. Chápu, že je vám 23 let a tělo toho v takovém věku vydrží hodně. A ani vás nechci strašit. Nicméně tvářit se, že je to v pořádku, by bylo nemoudré a krátkozraké.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. A ještě jednou - určitě to nepodceňujte a obraťte se na lékaře!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.