Kokain a lokální anestezie
Taif
Dobrý den šel jsem trhat zub, a pár hodin předtím sem měl lajnu kokainu. A absolutně mi nezabraly injekce na umrtvení, zubař říkal ze ty 2 injekce musí zabrat, ale já citel úplně vše. Každý nerv. Je možné že kokain potlacil ty účinky?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Taife,
děkujeme za dotaz. Podle dohledaných informací může být zesíleno vnímání bolesti a snížený práh bolesti. Prožívání bolesti také může negativně ovlivňovat úzkost a strach z výkonu, které může být u uživatelů drog vyšší. O užívání kokainu (i častějším tzv. rekreačním) je nutné před výkonem informovat lékaře, aby mohl případně způsob podání anestezie upravit. Zásadní je však, že kombinace kokainu s lokální anestézií lidokainem nebo podobnými látkami je nebezpečné pro riziko zvýšení krevního tlaku, vzniku arytmií či záchvatů křečí. Od posledního užití kokainu před výkonem v lokální anestezii by měl být dostatečný odstup, aby už látka nebyla v těle přítomna. Ideálně byste neměl před plánovanými výkonem v lokální anestézii užít jakkékoliv nealkoholové látky včetně kokainu. Nemuselo by to dopadnout jako v tomto případě. Buďte na sebe opatrný.
Pokud byste potřeboval doplnit nějaké informace, ozvěte se opět.
HS