Rekonvalescence po chronické užívání MDMA
hypyc
Dobrý den.
Cca před rokem jsem přestal brát drogy a následky stále trvají. Můj psychiatr si s nimi moc neví rady tak jsem se chtěl zeptat, jestli třeba tady budete vědět.
Zhruba rok a půl jsem cca 1 měsíčně užíval cca 200 mg MDMA, do toho občas (méně než 1 měsíčně) dávky cca 100 mikrogramů LSD (občas jsem je nahradil houbami) a cca co dva týdny marihuanu.
Pár měsíců po zahájení abstinence jsem kombinací faktorů upadl do těžké deprese a vyhledal psychiatra, od té doby se léčím na úzkosti a deprese a poměrně úspěšně. Momentálně beru 3x denně třezalku tečkovanou od firmy Kneipp (3x300 mg) a 2 x denně pregabalin 75 mg.
Co se ale nejlepšilo je má nízká motivace a pocit odměny za vykonání úkolů, slabost a spavost, malé libido, slabý prožitek z orgasmu a nepociťování radosti.
Na internetu jsem hledal poměrně rozsáhle, jestli neexistují nějaké kůry na snížení dopadu drog na mozek, ale nic jsem nenašel.
Děkuji a přeji krásný den.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Hypyci,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Snažila jsem se také dohledat potřebné informace, ale jsou to většinou obecná doporučení, kdy svou roli hraje čas k rekonvalescenci, KBT techniky u lidí u kterých se objevili psychické obtíže např. úzkosti apod. Doporučovala bych tedy vyzkoušet i psychologickou podporu, kde byste mohl mluvit o svých obtížích, zkoušet doporučené techniky, pracovat na své motivaci. Zkuste se zeptat svého psychiatra, zda by Vám někoho nedoporučil. Případně napište okres, kde bydlíte a pokusíme se Vám dát odkaz na odbornou pomoc v blízkosti Vašeho bydliště. Věřím, že jinak se snažíte vedle farmakologické pomoci, dodržovat zdravější způsob života.
Buďte trpělivý a přeji, ať se situace zlepší.
Za poradnu
HS