zavislost
emeres
dobry den chci se zeptat jestli by se dalo pomoct slečně od drog aby ji vysvobodil ze zavislosti na metamfetaminu slečna mě poznala jako alkoholika a take uživani drog chci ji moc pomoct a dostat ji ze zavislosti pervitinu protože slečna uživa asi cca rok a dokonce otěhotnila semnou chci ji pomoct protože ja jsem se lečil opakovaně a vim jaka je zavislost )na tvrdych omamních latek. děkuji za odpověd

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
moc díky za Váš dotaz. Píšete, že jste sám prošel několika léčbami, pravděpodobně tedy z vlastní zkušenosti víte, že velmi důležitou roli hraje to, zda chce svou situaci řešit samotný závislý. Pokud tomu tak je a slečna, které byste rád vyhledal pomoc, je sama rozhodnutá věci měnit, určitě bych Vám jako první krok doporučila vyhledat nejbližší kontaktní centrum. Pracovníci kontaktních center mají dobrý přehled o službách, které nabízejí podporu těhotným ženám - uživatelkám. Existují různé možnosti pomoci, od ambulantní léčby, po léčbu v terapeutické komunitě společně s dítětem, vše by s vámi v "kačku" probrali.
Pokud jste z Prahy nebo je pro vás Praha dobře dostupná, mohu vám také doporučit Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Jde o službu, která již řadu let poskytuje podporu rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek, a to i těhotným ženám. Je to také místo, kde se dá mluvit o tom, jaká je nyní situace, jaké varianty pomoci existují, co by slečně vyhovovalo, jaké má plány atd.
Nejbližší kontaktní centrum lze vyhledat v Mapě pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Kontakt a více informací o Centru komplexní péče naleznete zde: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Věřím, že to pro Vás teď nemusí být vůbec jednoduché a napadá mne, zda Vy sám máte místo, kde byste mohl o všem otevřeně mluvit, ulevit si, najít pochopení a podporu. Pokud ne, existují služby pro blízké lidí se závislostí. V káčku by Vás určitě na vhodnou službu ve Vašem okolí odkázali.
Pomohla Vám odpověď? Pokud byste potřeboval ještě něco doplnit, doptat se, určitě napište.
Držím palce, ať se Vám i slečně daří.
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná