drogy v práci
trochusatori
Dobrý den, léčil jsem se ze závislosti na alkoholu, jsem rok a tři měsíce čistý. Bez alkoholu, drog vyjma nikotinu. Pracuji ve zdravotnictví a mám kolegu, u kterého mám odůvodněné podezření, že v práci užívá pervitin, marihuanu (to jsem viděl).
Je to pro mě náročné, nepříjemné s ním sloužit, toxické prostředí.
Nechci žalovat a zároveň to chci řešit.
Máte, prosím, nějakou radu?
Díky za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Píšete, že abstinujete přes rok a nyní máte podezření, že Váš kolega užívá drogy. Není Vám příjemné s ním být v kontaktu. To je naprosto pochopitelné a srozumitelné. Chápu, že mu nechcete škodit. Nicméně tím spíše ohrožujete nejen svoji abstinenci, ale možná i zdraví druhých, tím že oba pracujete ve zdravotnickém zařízení a tuto situaci nijak neřešíte.
Bylo by fajn si s kolegou o tom v klidu zkusit promluvit, pokud se na to cítíte. Zejména s ním mluvit o tom, že je to pro Vás nepříjemné a nepřijatelné. Být v tuto chvíli "sobec" a myslet na sebe je úplně na místě. Můžete se také obrátit o pomoc u svého nadřízeného, který by měl toto podezření řešit. Je možné také va vedení zařízení poslat anonymní informaci nebo o to požádat kolegy. Byla by z tohoto pro Vás nějaká schůdná cesta?
Klidně ještě napiště, pokud potřebujete! Jsme tu pro Vás!
S pozdravem,
Nikol Spůrová