Psychoza
232324
Zdravím ,Muj kamarád se už delší dobu chová dosti mimo a dnes to zašlo až tak daleko ze mluví úplně z cesty nesmyslné věci a mluví o tom ze bude muset odvést pryč svoji tetu s svou neteří. O které tvrdí ze je to jeho dcera ze "oni"mu to řekly ze to musí udělat a ze 2.dubna (což je den jeho 33narozenin )se mu to všecko ukáže a a vše vrátí ale ze to musí proste fakt musí udělat jenom ze newi jestli to udělat hned nebo až na ty jeho narozeniny .dokonce říká ze musí svého strejců se kterým pracuje v práci schodit ze žebříku ze to už chtěl udělat .no každopádně není proste v pořádku a mi se bojíme ze pokud to nějak nebudeme řešit muže se stát něco co třeba už nepůjde nikdy vzít zpátky .kazdopadne je v takovém stavu ze kdyby se rozhodnul nebo kdyby jak on říká mu to "oni řekly"ať jde a zabije tak by šel a přesně to udělal .bere pervitin už s delší pauzaou několik let a teď co po té delší pauze znovu začal tak je od první čáry úplně v lese ,dokonce nám přijde ze i ve dny kdy není pod vlivem .co dělat ?jak sním třeba mluvit ?jak postupovat a předejít nějakému neštěstí .Diky

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den 232324,
jestli mohu Vám doporučit, volejte ihned RZP.  Situace je velmi závažná a hrozí riziko, že pod vlivem bludů a halucinací může kamarád způsobit něco sobě nebo svému okolí. To už i popisujete v sdělení. Není opravdu dobré se pouštět do nějakého rozhovoru či přemlouvání. Kamarád ve své fantazii si může rozvíjet " svůj příběh" a nyní by naopak potřeboval svou fantazii zkorigovat medikací. Nemá náhled na svůj stav a užíváním pervitinu se jeho stav naopak zhoršuje.
Nebojte se to udělat. V tuto chvíli to sice kamarád neocení, ale s odstupem času, kdy bude zaléčený, bude za Vaší intervenci rád.
Za poradnu
HS