Antidepresiva, alkohol a kratom
Morelia
Zdravím s dotazem jak řešit svůj současný velký problem
5 let beru Asentru a rok k tomu Lyricu
Bohužel, deprese a úzkosti mívám úporné. A bohužel, před 3 lety jsem ve stresových situaci začala pít tvrdý alkohol, asi už jsem alkoholik, chodím přes rok 1x týdne na adiktologické skupiny,ale stale se mi nedaří úplně abstinovat.
Od nelika lidí nezávislé jsem slyšela, že je od alkoholu zachránil kratom. Koupila jsem si ho minulý týden, zkusila párkrát malou dávku. Mám pocit, že chuť na alkohol po kratomu ustupuje. Ale je to boj, a bojím se, aby ta kombinace AD a kratomu, ještě občas prolozena alkoholem, neudělala víc škody než užitku. Moc prosím o radu. Diky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Morelia,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že máte dlouhodobě depresivní a úzkostné stavy, užíváte medikaci, začala jste užívat alkohol a nedaří se Vám abstinovat. Zajímá Vás, zda by Vám pomohl od užívání alkoholu kratom. Vydat se touto cestou určitě moudré není, přesně tak jak sama píšete. Určitě byste se vydala cestou vyšších zdravotních rizik, včetně pravděpodobného prohloubení či zhoršení vašich nálad. Bohužel takto přes internet Vám nelze poskytnout univerzální radu, která by Vaší situaci vyřešila. Bylo by vhodné svůj stav konzultovat s odborníky, ideálně lékařem (psychiatrem), který Vám předepisuje léky a také s kolegy v adiktologické poradně. Nevím, zda docházíte pouze na skupiny, či máte možnost nějaké intenzivnější individuální adiktologické podpory. Zkuste o ní požádat.
Určitě je také na místě zvážit, zda není na čase zvážit i jiný typ léčby v podobě stacionární či pobytové léčby, kde budete mít intenzivnější podporu a chráněné prostředí. I vzhledem k tomu, že se Vám užívání alkoholu úplně nedaří zastavit v ambulantních podmínkách. V tomto typu léčby budete mít dostatek času a prostoru naučit se strategie, jak můžete zmírnit příznaky Vašich propadů a jak s nimi zacházet zdravější cestou. Podporu si určitě zasloužíte. Co Vy na to? Bylo by to pro Vás přijatelné?
Budu ráda, když dáte vědět, kam povede Vaše další cesta a klidně ještě napište, pokud potřebujete!
Přeji Vám hodně sil a držím palce,
Nikol Spůrová