Po léčebně
Vilma
Dobrý den,
absolvovala jsem protialkoholní pobytovou léčbu (4 měsíce). Nevěřila jsem, že bych tak dlouho vydržela bez alkoholu. Před léčbou jsem 8 let denně pila. Po návratu z léčebny jsem byla šťastná, že jsem to zvládla. Rodinný i partnerský vztah se zlepšil. Ale, jak jsem najela do pracovních kolejí a denní rutiny, tak mi začíná něco chybět (alkohol). Je to denní pokušení a nejsem s tímto stavem spokojená. Ten "démon alkohol" mě pořád vrtá hlavou. Mám obavu, že to nevydržím a selžu. Je to hodně silné pokušení. Nechci udělat krok zpět a všechny kolem sebe zklamat. Do adiktologické poradny jsem již objednaná. Jsem teď nešťastná a už od rána se mi honí myšlenky na alkohol. Mimo jiné užívám i antidepresiva.
Budu ráda za odpověď, která mi nějak pomůže, jak dál. Děkuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
je skvělé, že svou situaci nepodceňujete a objednala jste se do adiktologické ambulance.
Abstinence je cílem v léčbě, po léčbě se stává prostředkem k hledání svého spokojeného života. Tzn. je třeba se dívat na rituály spojené s pitím, důvody, kdy jste sáhla po skleničce a hledat to, čím byjste svůj život naplnila, co by Vám přineslo štěstí a energii do života.
Zapojte všechny vědomosti o prevenci relapsu, které jste v léčbě získala a realizujte je. Na www.nespor.eu můžete najít inspiraci k podpoře abstinence.
Za Poradnu Pěčová