Manžel se přiznal,že bere pernik
Manzelka
Dobrý den,
rada bych se zeptala,co dal,jak postupovat,jake mate zkusenosti.
Manžel se před týdnem přiznal,že bere perník. Tvrdí,že s tím chce přestat, ale jednou řekne,že to sám nezvládne a podruhé,že to zkusí sám. Bere minimálně čtvrt roku každý den.
Manžel už kdysi přestal sám. Je to přibližně 13 let,co nebere perník,ale řekla bych,že to jen vyměnil za jinou závislost,a to na marihuaně a alkoholu.
Důvodem proč začal brát jsou prý pohotovosti v novém zaměstnání,které byvaji převážně v noci. Další verzí zase je nespokojenost ve vztahu a samozřejmě je vše moje vina.
Po přiznání jeste par dni bral. Domluvili jsme se na testování. Čtvrtý den by měl být bez perniku,ale test vyšel pozitivní,a řekla bych,ze bere dal.
Máme dvě děti a nerada bych o manžela přišla. Chci mu pomoci,a hlavně pomoci nám všem,cele naši rodině. Abychom nepřišli o tatínka. I on sám vola o pomoc,když se sám přiznal.
Děkuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
zdá se, že manžel není schopný přestat užívat pervitin sám. Můžete se s ním domluvit na tom, že pokud bude testování nadále s pozitivním výsledkem, měl by si najít adiktologickou ambulanci, kde by mohl získat podporu v cestě za abstinencí.
Nebo můžete s manželem zkusit navštěvovat Poradnu pro rodinu SANANIM v Praze, kde Vám pomohou s vaším problémem. Kontakt je 739 268 527 nebo 281 824 234. Více, zde: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Jinak na www.drogy-info.cz kde v rubrice Mapa pomoci najdete kontakty na adiktologické ambulance po celé ČR.
Za Poradnu Pěčová