kratom-sertralin
liška
Dobrý den,dceři je 25 let,pro občasné splíny a lehčí večerní depresivní stavy jí byl lékařkou předepsán Sertralin.Bohužel se rozhodla vyzkoušet užívání Kratomu,aby se vyhnula lékům,ale rozvinula se u ní na Kratom závislost.Nyní se ho pokouší vysadit a následně zahájit léčbu Sertralinem,jak jí bylo původně doporučeno.Mám dotaz,jak velký časový odstup má nechat po vysazení Kratomu,než začne léky brát.Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den liško,
děkujeme za dotaz. Určitě je dobré, že dcera se snaží o vysazení kratomu. Bohužel z dostupných informací je obtížné doporučit další kroky.S vysazováním kratomu bych byla opatrná, kdy je potřeba vysazovat postupně a pomalu. Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Nejčastějšími projevy, které popisují lidé při vysazení kratomu jsou- horečka, pocení, průjem, silné svalové křeče, úzkosti a nespavost. Možná by bylo vhodné i to probrat s psychiatričkou, která předepisovala antidepresiva. Ta by také doporučila, kdy je vhodné zahájit léčbu Sertralinem, případně by mohla pomoci nastavit medikaci s ohledem na průběh situace.
Pokud byste potřebovali doplnit odpověď, ozvěte se opět.
Přeji pěkné jarní dny
HS