Pervitin & Tramadol
TrappyG
Dobrý den čtyři dny jsem jel na pervitinu a na to jsem začal schýzovat a dal si prášek tramadolu muže se stát že zkolabuji nebo třeba upadnu do mikrospánku v tomto přípradě že po čtyřech dnech vzhůru na schyzy si dam opioidní prášek jako zrovna tramadol?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, TrappyG,
díky za Váš dotaz. Bohužel nejsme schopni reagovat ihned. Jaký je Váš stav nyní?
Užívání pervitinu má mnoho rizik samo o sobě. Píšete, že jste užíval několik dní v kuse a rozjela se Vám "shíza" (nevím, jak probíhala u Vás konkrétněji). Toto se bohužel po užití stimulancií někdy stává a je velmi pravděpodobné, že by se Vám to mohlo opakovat i příště, jestliže máte takovou zkušenost. Případně by to mohlo spustit dlouhodobější a vážnější psychické potíže, např. právě v podobě psychotického onemocnění.
Jakoukoliv medikaci v podobě sebemedikace bych Vám nedoporučila a už vůbec ne užívání Tramadolu. Zkolabovat můžete po takovéto jízdě i bez užití dalších léčiv z důvodu, že Vaše tělo už to nevydrží z přetížení organismu. Vaše tělo si potřebuje odpočinout. užití Tramadolu či jiných léčiv bez doporučení lékaře by mohlo Váš stav ještě zkomplikovat.
Doporučuji se uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem.
Pokud by Vaše obtíže jakkoliv přetrvávaly či se nějak stupňovaly je na místě vyhledat lékařskou pomoc.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit a vyšetřit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Určitě je vhodné o tom s někým bezpečně promluvit ve svém okolí, mít někoho, kdo vás podrží, i když Vám zrovna není dobře. Někoho, kdo vás nebude soudit a kdo vás vyslechne. Je někdo takový ve Vašem okolí?
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřeboval na něco doptat, klidně ještě napište. Jsme tu pro Vás. Budu ráda, když napíšete i jak se situace vyvíjí.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem, Nikol Spůrová