Toxická psychóza
Free
Ahoj máme problém ve firmě nás zaměstnanec ( kamarád ) dřív fetoval víme o tom a teď nastal moment kdy obviňuje lidí s firmy že mubdali do hlavní čip a vymyslí příběhy ze ho sledujeme a odposlouchame měl ten problém i před třemi lety ale pak si sním promluvil sef a vše bylo v pohodě ale poslední dobou obvinil i šéfa že v tom je taky namocenej jak máme postupovat šéf ho poslal na povinnou prohlídku zaměstnanců a vše vypuklo obvinil ostatní kolegy ze v tom jedou taky a že je to vše spiknutí proti němu že je dá k soudu, kolegové už sním nechtějí spolupracovat co máme dělat ???

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Free,
děkujeme za dotaz. Dle popisu situace s kolegou (kamarádem) je pravděpodobné, že trpí paranoidními stavy. Ty, pokud nejsou léčeny, tak se prohlubují a pod jejich vlivem se může chovat vůči sobě nebo okolí velmi nebezpečně. Bylo by dobré, kdyby se ho podařilo přesvědčit k návštěvě lékaře, který by ho mohl zamedikovat nebo spíše v této fázi ho nechat hospitalizovat. Zřejmě nyní nebude ochoten dobrovolné spolupráce, jelikož je přesvědčen, že je vše v pořádku. Během hospitalizace je potřeba stanovit diagnózu, zamezit případnému užívání drog, které bludy přiživují, zajistit klidné prostředí a zamedikovat vhodnými léky spolu s s terapií. A to se běžně v ambulantní péči nedaří podchytnout. Bez léčby k úpravě stavu nedochází a daný člověk může být více zatěžující pro své okolí. Nemá smysl mu ani cokoliv rozporovat, protože v této chvíli není schopen náhledu.
Jsou pro Vás tyto informace užitečné? Pokud byste potřeboval je nějak doplnit, tak se opět ozvěte.
HS