Jaké jsou šance?
Lejla
S přítelem jsme dlouhodobý uživatelé pervitinu už 7 let - neužíváme nitrožilně. Oba si uvědomujeme, že takhle se nedá žít donekonečna, přináší to hlavně i zdravotní potíže jak fyzické tak i psychické. Plánujeme se léčit tak do tří měsíců. Hneď teď to nejde - důvody nechci a ani moc nemohu zmiňovat. Opravdu jsme odhodlaní léčbu absolvovat - a já i kdyby partner vycouval tak bych šla i sama a ukončila vztah. To jsem mu taky sdělila, že pokud se léčit nepůjde i on, tak se rozejdeme.
Ale přejdu k tomu čo mě momentálně trápí nejvíc - pervitin a sex - asi 5 let bylo vše naprosto skvělý - vždyť sex na pervitinu je něco co nejde snad ani popsat. Jenže po pěti letech začal mít partner problém s erekcí - tenhle problém se neustále stupňuje. Teď mu už nestojí vlastně vůbec nikdy. Naposledy měl erekci možná tak před půlrokem. Ale celých 5 let tlakovéto problémy neměl vůbec nikdy! Vím, že přesné odpovědi mi dát takhle přes internet nemůžete, ale prosím vás zkuste mi alespoň napsat co by to mohlo způsobit? Já vím že pervitin - ale myslím to tak, že co teda ten pervitin dělá s tělem když se projevuje třeba že po pěti letech z ničeho nic partner začne strácet erekci? Že co konkrétně by mohlo být příčinou? A hlavně - jaké jsou šance že se erekce po léčení dá dopořádku? A další problém - asi ten co mi dělá největší starost - partner je hypersexuální - byl sice vždy hodně na sex ale i tohle už přerůstá do obřích rozměrů. To co se děje poslední rok je prostě opravdu už extrém. To se prostě už nedá, hlavně když má potíže se udělat kvůli té erekci, byl by schopnej mít sex nebo masturbovat klidně 24 hodin. Taky když je ve stresu - musí se udělat. Já vím že tohle nezní tak strašně - že to chlapi tohle mají běžně - ale u něho je to opravdu problém protože je to ve fázy obsese. Jakmile cítí že má na to chuť - je schopen čehokoli pro to aby ten sex dosáhl nebo aby třeba našel prostor a soukromí si to udělat sám. Což znamená tedy to že absolutně všechen čas když jsme fyzicky spolu se snaží o jediné - o orgasmus. A to i tehdy když se udělá. Po orgasmu je tak 5 - 10 minut v klidu a pak chce znova a absolutně jako kdyby ho přeplo - prostě je schopen jenom směrovat k sexu - není schopen se mnou cokoli jiněho dělat - nakupovat, sprchovat, projít se, uklízet, ani spát. Musí se prostě udělat. Kdyby nebyl pak alespoň pár minut v klidu tak asi ani neusne nebo já už nevím. Když má světlou chvíli sám mi říkal že je pořád nadrženej a nemůže na to přestat myslet a že i jeho samotnýho to obtěžuje. Že to vůbec neumí ovládat. A každý styk je neskutečně dlouhý - trvá klidně 5-6 hodin kým se vůbec udělá. Pak je pár minut klid a on to potřebuje znova. A to pak je někdy nekonečné. A když já už nechci tak se prostě dělá sám. Pak je zase klid tak 10 minut a zase chce. Tak buď mu pomůžu já a když nechci, že prostě první kolo trvalo i víc než 5 hodin a už prostě opravdu nechci tak je schopen mě přemlouvat několik hodin nebo se snažit prostě nějak dosáhnout abych se zapojila taky já a když se mu to nepodaří tak se pak udělá sám a to už je většinou noc takže pak usne. A ráno začína tenhle kolotoč zasa. Když nejsme fyzicky spolu tak je alespoň něčeho schopen ale tehdy se stejně 2-3 krát dělá sám. A zajímá mě taky to co v první otázce - to co je v tom pervitinu že to tohle dělá? Co se mu stalo? Prostě nonstop a navíc přichází s takovými představami které jsou na mě moc, odmítám to dělat! Ale on každej den, každou spoločnou chvíli trávy tím, že mně k tomu přemlouvá. Je to prostě opravdu nesnesitelny a obávam se kam až tohle všechno může zajít?? A z čeho to má? Jakým způsobem piko ovlivňuje sexualitu když třeba já tohle nutkání nemám? Proč on ano? Co se mu to stalo? A bude takovej už napořád? Prosím zkuste mi alespoň odhadem říct jaké jsou šance že léčba tohle napraví? Může se stát že prostě zůstane takhle přeplej už napořád i když budeme abstinovat? Prostě jaká je naděje že to ještě v tom sexu bude někdy hezké i bez drogy? A jak dlouho to přibližně může trvat než se to dá do pořádku? Mám rátat s několika měsícema nebo se raději spoléhat že třeba rok - dva bude všechno jen hrozný a možná pak nastane nějaké zlepšení? Chápete - chci prostě alespoň odhad nebo spíš statistiky - že co se převažně děje v těchto směrech s uživateli pervitinu a jak to pak býva v tomhle směru v době abstinence? Je mi jasný že každý je individuální a je to člověk od člověka ale tak třeba zkuste alespoň váš subjektivní názor. Děkuju moc. Alespoň jsem se z toho vypsala protože tohle opravdu není něco co bych mohla vykládat kamarádce třeba u kafe - i když ta kamarádka třeba fetuje taky - tohle prostě je opravdu něco o čem se nejen nehodí mluvit ale o tom ani nechci s lidmi mluvit - nemám moc skutečnejch přátel - téměř všichni se kterými se bavím užívají taky a známe se právě skrze pervitin. Děkuju moc za odpovědi. Jo a omlouvám se pokud by text byl méně srozumitelnej nebo gramaticky špatně. Nejsem z ČR. Dětství a tím pádem i školu jsem absolvovala jinde. Ještě jednou dekuju.

Odpověděl: Amrit Sen
Lejlo, zdravím Vás,
díky za důvěru a otevřenou zpověď na citlivé a delikátní téma. Ptáte se na spoustu věcí, na které Vám takto na dálku my, ani nikdo jiný nedokáže objektivně odpovědět.
Fajn, že uvažujete o léčbě, ještě lepší je, že jste odhodlaná do ní jít, ať už se partner rozhodne jakkoli. Potíže ve vztahu, které popisujete, nejsou v souvislosti s dlouhodobým užíváním pervitinu nijak vzácné, setkáváme se s nimi v různých podobách poměrně často.
Doporučuji Vám i partnerovi, nejlépe každý po své ose, kontaktovat odborníky, to znamená zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje zpravidla bezplatné poradenské konzultace a další odbornou podporu, pomoc a domluvit si termín osobní schůzky. Nevím, ve kterém městě, ani zemi bydlíte, abych Vám případně poslal kontakty, samozřejmě jednodušší by bylo, kdybyste byli z Čech. Po seznámení s příběhem a situací Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji řešit, ať už půjde o léčbu závislosti, nebo potíže vztahového a intimního charakteru, další bude na Vás.
Pokud se dohodnete na další spolupráci, můžete si domluvit sezení s partnerem, bude li tomu nakloněn. Správně píšete, že vývoj a uzdravování každého člověka, který užívá drogy, touží po uzdravení a svobodě, je velmi individuální, prognózy by proto byly zavádějící. Co však platí vždy, že pro pro vzah jsou nejúzdravnějšími komponenty láska, otevřenost, respekt, úcta a férovost. Také, že dlouhodobé užívání drog, pervitin nevyjímaje, obrušuje city, dusí lásku a ničí vztahy, často nevratně.
Uzdravování z dlouhodobého užívání drog je náročný proces, běh na dlouhou trať, který vyžaduje poctivé, vytrvalé úsilí. Dobrou zprávou je, že jsme v průběžném kontaktu s mnoha lidmi, jejichž příběhy se podobaly Vašemu, kterým se podařilo uzdravit, žijí spokojený, šťastný život, jako nikdy před tím a stále jich přibývá.
Kdybyste se potřebovala ještě na něco doptat, napište.
Držím palce Vám i partnerovi, Amrit Sen.