léky a nadýchání látek
Tomáš
Dobrý den,
omlouvám se,že píši již po třetí za poslední měsíc (již jste mi poradili ohledně nadýchání rtuti z rozbité trubice a používáním alkoholového gelu).
Ale poslední dobou užívám na úzkost tlumivé léky ( Citalec, Dogmatil, Neurol a Stilnox). Často přemýšlím,s čím by se mohli potencovat a zda společně s dalšími látkami nemůžou mít vliv na poškození mozku,zdraví a každou chvíli se s něčím setkám.
Zeptám se,pokud tedy užívám léky a současně:
1) někdy pracuji s auty a mám je občas nastartované, ale venku (v garáži např.jen chvilku), může se člověk nějak nadýchat zplodin? Nebo to nemám řešit,když nepociťuji nejaké příznaky otravy,motání hlavy apod.?
2) Lidé v mé blízkosti často kouří elektronické cigarety,snažím se držet dál,ale občas je cítím ve vnitřních prostorech - vadí to,pokud je sám neužívám?
3) Soused kouří marihuanu,jakmile ji zacítím,tak se okamžitě vzdaluji nebo pokud ji zacítím z otevřeného okna,tak okno zavírám a po nějaké době pořádně vyvětrám - může mít takto kratkodobé zacítění nějaký vliv?
Všechny tyto 3 věci se mi včera např.přihodily v jeden den,navíc jsem nějaký nastydlý a mám mírnou teplotu a současně do toho beru zmiňované léky a bojím se ,že to může mít nějaký vliv na můj mozek...
Snad moje dotazy nejsou příliš "hloupé" a snad mám vyčerpány všechny dotazy a chvilku Vám dám s otázkami klid :-).
Děkuji moc za předchozí odpovědi a přeji hezký den...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
mohu Vás ujistit, že přímé ohrožení na životě, poškození zdraví a ovlivnění činnosti mozku se ani při těchto kombinacích spolu s užíváním medikace nevystavujete. Sám se aktivně snažíte, dle popisu situací, zabránit působení těchto vlivů na Vás. Muselo by to být opakované, muselo by to ná Vás působit delší čas a třeba i sám být aktivním kuřákem, aby to mělo vliv na zdravotní stav a funkci orgánů. Obecně průmyslové zplodiny a moderní způsob života ovlivňují z dlouhodobého hlediska zdravotní stav každého z nás, s čím se moc nedá dělat. Každý z nás však své zdraví může částečně ovlivnit svým stylem života- zdravá strava bohatá na vitamíny a minerály, pravidelný pohyb, odpočinek a aktivity, které nám přináši psychickou pohodu- ideální je pobyt v přírodě a s tím spojené aktivity atd.
Přeji, abyste si našel balanc mezi působením okolních věcí a svým nastavením a péči o sebe.
HS