Svirani u srdce
Latyka
Dobrý den jsem uživatelka pervitinu spoustu let žádný abces atd jsem nikdy neměla.minuly rok jsem si píchla nevědomě nedovareny pervitin takže chemikálie surove 2 mesice mě svirali u srdce únava když sem vstala hned sem si musela sednout ,zadychavani pak to odeznělo. Teď asi 4 dny po aplikaci opět z neznámého zdroje to samé k tomu šílená unava i po aplikaci kvalitní drogy bolesti kloubů, špatně se mi dýchá, zimnice nebo zase šílený horko až mi scervenaj uši, celková slabost. Psychicky jsem v pořádku toxicka psychóza a podobně vylučuji. I kožní problemy mám svědění nebo takove fleky cervene nebo zmodrani nohou pak to zase zmizí. Jinak tedy mám cca 10 let zloutenku typu C nelecenou. Zajímá mne jestli to je něco se srdcem nebo mne to cecko už tak zeslablo ,že už fyzicky nezvladam pervitin děkuji za každou radu

Odpověděl: Nikol Spůrová
Latyka, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz. Bohužel Váš stav nelze přes internet objektivně posoudit. Píšete, že užíváte pervitin několik let. Popisujete aktuální zhoršení stavu.
Konzumace pervitinu přináší mnoho rizik i pro zcela zdravé jedince, ať už ho užíváte v jakékoliv kvalitě. Na zdravotním stavu se podílejí i další okolnosti spojené s užíváním (např. způsob aplikace, kvalita drog, pomůcky k aplikaci, sdílení injekčního materiálu, zdravotní i psychický stav, sociální situace a mnoho dalších). Oslabení imunitního systému, zátěž pro kardiovaskulární systém, infekční onemocnění či rozvoj psychóz jsou jedni ze zdravotních rizik, tedy je Vám asi jasné, že obecně pro všechny užívání pervitinu znamená zhoršení celkového zdravotního stavu. Nemohu opomenout skutečnost, že kombinace drog nebo i léků (v souvislosti s užíváním drog) je vždy velký problém.
Pro jistotu Vám posílám odkaz na náš web, kde naleznete obecná rizika užívání pervitinu: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Vždy je potřeba nejprve vyloučit, zda se jedná o nějaké somatické onemocnění. Proto bych Vám doporučila, abyste si preventivně zašla za praktickým lékařem. Pokud by za Vašimi problémy bylo např. srdeční onemocnění, rozhodně by pro Vás další konzumace drog představovala ohrožení života. Také píšete, že máte několik let neléčenou žloutenku typu C, to Vám ke zdraví nepřidá. Aktuálně je léčba hepatitid dobře dostupná i pro aktuální uživatele a nemá tolik nežádoucích účinků jako v minulosti.
Doporučuji Vám se pervitinu obloukem vyhnout, alespoň, než se dáte zase více po zdravotní stránce do pořádku. Dodržovat léčebný režim stanovený ošetřujícím lékařem a zbytečně neriskovat případná zhoršení stavu. Nevím, zda jste schopna a ochotna aktuálně užívání pervitinu zastavit. Bylo by určitě vhodné vyhledat odbornou adiktologickou péči. Můžete se objednat úplně nezávazně a celou situaci probrat. Můžete si společně s kolegy ujasnit, co Vás vede k užívání pervitinu a zvážit, zda jsou i jiné zdravější alternativy, jak „něco", co Vám pravděpodobně v životě schází nahradit „něčím" jiným a bezpečnějším. Některé služby je možné navštívit i anonymně. Je fajn nebýt na to sama. Nevím, zda jste už někdy někam docházela či máte s léčbou zkušenost. Možností je mnoho a každému pomáhá něco jiného. Pokud potřebujete pomoci i vyhledat lékařskou pomoc, neváhejte zkontaktovat např. terénní programy či kontaktní centra, kde Vás mohou nasměrovat.
Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelné?
Kdyby Vás cokoliv napadlo, potřebovala se doptat nebo nasměrovat, znovu napište.
Jsme tu pro Vás!
Zatím se mějte hezky a přeji Vám vše dobré.
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová