Brnění těla
DyDy
Dobrý den,
Je mi 22 let.
Užívám pervitin velmi krátce a nejsem na to hrdá.
Sem si vědoma že neexistuje výmluva pro kterou bych mohla říct že dělám správnou věc.
Bohužel ale od svých 15-ti let trpím častým spánkem.Nevím jak to tu mám přesně popsat.
Dětství jsem neměla nejkrásnější a při nástupu na střední školu jsem začala rodinné a další problémy řešit spánkem.
Často jsem nechodila do školy a dokázala jsem prospat třeba týden kdy jsem vztala denně tak na 2hodinky a šla jsem znovu spát. Máma mě nemohla vůbec vzbudit a nic se mnou nehlo.
To trvalo asi 2mesíce a pak sem začla chodit k psychologovi často jsem ležela v nemocnici kvůli zdravotním problémům kterých sem měla hodně protože jsem pořád spala.
V dospělosti jsem začala chodit do práce kde mě často propouštěli protože jsem chodila pozdě.Boužel sem přišla o hodně prací a mám taky mnoho odmarodeno.
Samozřejmě neschopenka ve zkušební době není úplně nejlepší.
Doktoři mi pomoci zkrátka nedokázali.
Mám za sebou hodně léčení,CTček a neúčinných léků.
Musela jsem jednat protože peníze sou potřeba a bydlím sama v podnájmu.
Před půl rokem Jsem si našla práci která mě sice moc nebaví ale vzhledem častého střídání mi moc na výběr nezbývá.
Sehnala Jsem si "perník" a dala jsem si menší "čáru" asi 0.01-2 a šlo mi vše hladce. Poprvé po letech sem necítila únavu a dokázala jsem dělat věci které mi šli před tím z tuha.
Pokračovala jsem tedy i v práci.
I když s cestou do pekel práci si už půl roku držím,nezaspavám a mám dobré pracovní výkony.
Bohužel sem asi 2měsíce z5 pocítila poprvé brnění rukou a po pár hodinách se brnění dostává do celého těla včetně úst.Při jídle když koušu při tom když se oblékám nebo když povlekám peřiny vše cítím to jak kdyby sekaně takový zvláštní pocit.brnění se zintenzivní při pohybu.
Je to takové lehké mravenčení.
Za cca 2 měsíce jsem tohle zažila 3x. Zkrátka se to vrací po cca týdnu přestane a pak se stejně vrátí.
Bojím se že je to z užívání pervitinu
Který beru každým druhým dnem v množství asi 0.03-4.
Nevíte co může mravenčení znamenat?
Jestli je to opravdu s toho nebo by to mohlo být z něčeho jiného?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den
Na Vaši otázku bohužel není jednoduchá odpověď.
Pervitin je neurotoxický a neurotoxicita, resp. poškození vyvolaná pervitinem, jsou reverzibilní jen částečně.Pervitin také zvyšuje nervosvalové napětí (tělo je v zásadě připravené na útok nebo útěk), i díky vyššímu napětí dostanou svaly zabrat a bolí. Ve většině případů se stav sám srovná, bolest se vytratí. Bez odborného vyšetření však není možné zjistit, co přesně bylo příčinou křečí a brnění právě u vás.
Příčin k brnění a křečím může být v souvislosti s užíváním pervitinu vícero ... může dojít k nějaké příhodě, která má za následek ucpání cévy v mozku nebo naopak prasknutí ... a třeba právě s tím mohou souviset i křeče nebo brnění. Mohlo by se jednat i o epileptický paroxysmus - to byl důvod, proč bych v případě křečí, brnění a případně bolesti hlavy doporučila návštěvu lékaře, aby vyloučil například mozkovou příhodu.
Vzhledem k Vaší anamnéze bych tyto projevy nepodceňovala a opravdu bych se snažila užívání pervitinu omezit nebo zcela stopnout. Toto jsou počínající problémy, které by se mohly prohlubovat dále. Vedle somatických obtíží by Vám to ve výsledku způsobilo i psychickou závislost s komplikacemi.
Nechci to zcela vypisovat, můžete kouknout na tento odkaz. http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Chápu důvody, proč pervitin užíváte, ale toto je krátkozraké řešení, které se nakonec ukáže jako nepřátelské pro Váš organismus. Věřím, že by pro Vás byla vhodnější a bezpečnější jiná medikamentózní léčba, která by mohla fungovat stimulačně podobně jako pervitin. Zkuste toto téma otevřít s lékařem, který s Vámi již spolupracoval. Kromě jiného bych zkusila užívat Magne B6 jako prevenci ke křečím a brnění. Je to běžně dostupné v lékárně.
Byla bych ráda, když byste dala vědět, jak se Váš stav vyvíjí a zda se podařilo najít jiná řešení.
Opatrujte se.
HS