Rezistence MDMA
Karel
Zdravím, mám dotaz ohledně extáze.
Už nějakou dobu (cca 2-3 měsíce) necítím skoro žádný psychický stav z extáze (užívám krystalicky do pití nebo do nosu).
Dříve jsem si dal 0,25g a vydrželo mi to na celý večer, účinky byli silné a vydržely několik hodin.
Teď když si dám 0,8g tak do hodiny je stav pryč a musím dohazovat.
A to je ještě spíš fyzicky stav, (nespavost, nechutenství k jídlu) psychicky oproti minulosti není takový, není tak silná euforie, hovornost, empatie atd.
Občas pomůže brát souběžně s kratomem a alkoholem, nebo speedem.
Je rezistence u MDMA normální ?
Nerad bych se předávkoval a finančně to taky už není taková zábava.
Všude se dočtu odlišné informace, děkuji za vaši odpověď. Karel

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím.
Extáze zvyšuje hladinu serotoninu a dopaminu v mozku, synapse se při pravidelném užívání postupně vyčerpávají. Lidem, kteří extázi užívají opakovaně, se trvale narušuje rovnováha serotoninového metabolismu v mozku a žádoucí efekt už nepřichází. Takže rezistence na MDMA u Vás může být pravděpodobná.,
Při dlouhodobém užívání se mohou objevovat deprese, ztráta paměti, impulzivní chování a návaly paniky. MDMA ve vysokých dávkách je prokázanou neurotoxickou látkou, tzn. poškozuje nervové buňky. Dlouhodobé časté užívání může vyústit v toxickou psychózu. Pravidelní uživatelé MDMA častěji sahají po silnějších stimulantech (pervitinu, kokainu) kvůli jejich silnějšímu stimulačnímu efektu, což může být důsledkem vyčerpání smyslového propojení, na kterých MDMA účinkuje. Byla bych však opatrná snažit se dalšími látkami zvýšit její účinek. Kombinace extáze s jinými drogami jako alkohol, thc, pervitin zvyšuje pravděpodobnost nežádoucích účinků a prodlužuje dobu působení. Nežádoucí účinky se mohou lišit podle obsažených příměsí či jiných látek. Alkohol je nebezpečný tím, že působí močopudně a tak ještě zvyšuje riziko dehydratace.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat. Zkuste se stranit do budoucna kombinace s jinými drogami..
Držte se.
HS