Pervitin
Anka
Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat. Před několika lety jsem byla uživatelkou pervitinu ( nitrozilne). Jako uživatelka jsem otěhotněla a na to, ze jsem těhotná jsem přišla v 7 tydnu těhotenství. Hned, jakmile jsem zjistila, ze jsem těhotná, užívat pervitin jsem okamžitě přestala. Ovšem do toho 7 týdne jsem fetovala. Dnes mám mentálně postižené dítě a mám ohromné výčitky, ze za to mohu já :(

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anko,
moc děkujeme za Váš příspěvek a za otevřenost!
Za prvé bych chtěla moc ocenit, že se Vám při zjištění těhotenství podařilo ze dne na den s pervitinem přestat, klobouk dolů! Ne každá těhotná žena to zvládne!
To, zda se na tom, že má Váš syn mentální handicap, podílelo Vaše užívání v začátku těhotenství, jen těžko říct. Myslím, že každá maminka, které se narodí dítě s handicapem, hledá chybu hlavně u sebe (to je tím, že jsem byla ve stresu, že jsem nejedla to a naopak jedla to, pila v prvních týdnech ještě nezjištěného těhotenství atd..). Jasná příčina se dá myslím dohledat u geneticky podmíněných nemocí, jinak jde o souhru mnoha okolností, kdy na některé z nich máme vliv, na jiné ne....
Napadá mne, zda existuje místo, kde o tom můžete otevřeně mluvit. Protože věřím, že být na takovou vnitřní tíhu sama, musí být velmi těžké. Věřím, že možnost si s někým popovídat o tom, co Vám běží hlavou, s někým nezávislým, otevřeným, neodsuzujícím, by mohlo dost ulevit. Byla jste v době, kdy jste užívala, v kontaktu s některým z protidrogových zařízení? S nějakým konkrétním pracovníkem, se kterým by se dalo znovu spojit? Pokud ne, zkuste se na některé z protidrogových zařízení obrátit.
V Mapě pomoci jsou k vyhledání například adiktologické ambulance, káčka atd., dle nejbližšího většího města: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Konkrétně mě, pokud jste z Prahy nebo máte Prahu blízko, napadá Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. To vede paní Ilona Preslová, psycholožka, která již řadu let pomáhá rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Není problém přijít na konzultaci i s dítětem. Určitě by Vás vyslechla a pomohla najít cestu, jak se s minulostí pokusit srovnat.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
Janovského 26, Praha 7
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Moc Vás zdravím a přeji jen vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná