Pervetin
Dušan
Dobrý den jmenuji se Dušan mám 26 let
Prosimvas Beru pervetin ale chci přestat už bojím se O sebe
Chci se zeptat já mám kapelu jsem zpěvák Předtím když sem nebral pervetin tak sem měl můj dech v pohodě a teď beru pervetin každý den i doma
Kouřím to a někdy šňupám
A prosimvas když Du zpívat tak nějaký ty tóny Už neodrzim tu třeba tóninu v konci neda my to můj dech bojím se moc toho že přijdu o zpěv prosimvas ale někdy když něvemu jeden den pervetin a třeba těn den si zahulím jen mariuahanu tak cítím.ze mě bolí za prvé hodně zada kolena mě lámou nohy
A taky když nemám v sebe pervetin tak můj hlas je takovej o lehčený a furt musím vyplivovat hleny nebo smrkat
Po pravde mě to už nebaví takoví život na pervetinu poslední dobu mě to vážně nebaví ale poslední dobou ten pervetin beru jen kvůli tomu aby Moje tělo nebolelo a aby sem měl vidrz na koncertů když zpívám prosimvas co se dá stím dělat Když přestanu brát pervetin tak existují nějaká prášky nato aby sem měl vidrz a aby mě nic nebolelo aby sem byl v pohodě aby sem se cejtil normálně chápete mně ? Prosím bojím se toho že někdy si říkám že já se asi už zničil že moje tělo to asi už ten pervetin potřebuje já nevim co mam dělat poraďte my prosím děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Dušane,
a děkuju vám za dotaz i za otevřenost, se kterou svoji situaci popisujete. Pokusím se být stejně otevřená a upřímná v odpovědi, jen se obávám, že se vám nebude příliš líbit. Píšete, že užíváte pervitin a to de facto denně. Začal jste si všímat, že nezvládáte bez pervitinu to, co s ním ... a není se čemu divit. Pokud užíváte denně, je jasné, že se tělo ozve, pokud mu dávku nedáte. Pervitin nabuzuje, zvyšuje výkon, výdrž ... při vysazení se logicky ozve ta druhá strana ... člověk je unavený, nevydrží tolik, potřebuje doplnit to, co zanedbával (spánek, jídlo, pití), ozvou se unavené svaly, klouby, často se přidají propady nálad, deprese, stres, nuda. Nejhorší bývají první dny až týdny, spánek se může srovnávat i několik týdnů. Netuším, čím vším může být způsobené to, že nevydržíte tak dlouho a dobře zpívat, ale obávám se, že pokud nevysadíte pervitin na delší dobu, nezjistíte, jak na tom jste. Takhle můžete o všem jen spekulovat, teprve vysazení na delší dobu ukáže, jak na tom skutečně jste. Musel byste ale tělu (a tedy i hlasivkám) dát čas se vzpamatovat a zregenerovat.
Troufla bych si vám nabídnout možnost obrátit se na adiktologickou ambulanci, kde byste mohl o všem mluvit, probrat svou situaci podrobněji, zmapovat svoje zázemí a možnosti, jak byste se z toho začarovaného kruhu mohl dostat. Nikdo vás nebude do ničeho nutit, rozhodnutí je na vás. Na stranu druhou vám ani nikdo nebude nic nalhávat ... už podle toho, že sem píšete, je jasné, že víte, že potřebujete pomoc. Že je něco špatně. To je základ - přiznal jste si problém a to samotné chce odvahu!
Pro rozhodnutí, jakou formu pomoci využít, bývá důležité hlavně to, pro co se rozhodnete vy sám ... ale je dobré reálně zvážit situaci a do toho se lidem často moc nechce. Většinou nechtějí slyšet, že je zřejmé, že další pokus vysadit silou vůle asi nebude fungovat, když nefungoval už 3x. Proto se na setkání v ambulanci nejspíš budete bavit o tom, co byste chtěl a potřeboval, co jste už vyzkoušel a jestli a jak to případně fungovalo a nefungovalo, jestli máte bezpečné a čisté zázemí, jestli máte někoho, kdo vám první dny pomůže. Povídat si budete o tom, zda jste schopný vysadit sám a udržet se čistý pouhou silou vůle, nebo by bylo lepší jít na detox, do chráněného prostředí, pod dohled lékařů, kteří vám v prvních dnech pomůžou v případě, že se objeví nějaké komplikace? Je dobré jít po detoxu rovnou domů, nebo by bylo lepší zůstat někde v léčbě a případně kde? Jak důležité je pro vás přestat teď? Je to priorita, nebo si pořád říkáte, že si nemůžete pauzu dovolit? A co ta marihuana? A jak vypadá ten moment, kdy si řeknete, že všechno ostatní počká, důležité je dát se teď dohromady? Podle čeho poznáte, že už vlastně není jiná možnost? Máte finanční zázemí? Jak jste na tom zdravotně apod.
Kdybyste potřeboval kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych odkazy.
S pozdravem a přáním, abyste to nevzdával,
Gabriela Minařík.