nepříjemný stav po kokainu
Jáchym
dobrý den, dříve jsem byl občasným uživatelem kokainu (párkrát do roka).. Posledních 8 měsíců jsem si však zvykl užívat kokain na večírcích (1-2x do měsíce) a pak také jako nabuzovák před fyzickou aktivitou cca 5x týdně (trénink, fitko). V posledním měsíci se mi však po prvních pár lajnách začne potit tělo, někdy hůře dýchám, a mám pocit svíravého tlaku na levé straně hrudníku (pod prsním svalem).. Příjemná euforie je pryč, musel bych dát větší dávku ale z toho mám strach kvůli nepříjemným pocitům co sem vypsal... a teď k dotazu; Je možné že sem si za necelý rok poškodil srdce tak, že mohu každou chvíli dostat infarkt (je mi 25 let, sportuji, nekouřím..) nebo je to spíše o psychice (nepřijemné stavy si vnukávám, bojím se, moc o tom přemýšlím). Nevím jak toto rozlousknout, nemohu přece přijít za lékařem a zeptat se ho jestli mě nevyšetří, protože sem poslední rok fetoval.. Díky moc za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jáchyme,
může tam být somatický problém, ale také to může souviset s psychikou, jak jste správně napsal. Takto na dálku těžko diagnostikovat. Asi by bylo dobré se nechat vyšetřit somaticky, aby se vyloučilo a předešlo zdravotním komplikacím. Máte nárok na preventivní prohlídku jednou za dva roky a když sdělíte své obtíže, může Vám provést potřebná vyšetření ( EKG, holter, měření TK). O svém užívání můžete pomlčet, pokud se Vám do toho nechce, což chápu. Navíc zátěž máte i sportovní, tak to může být také důvod k vyšetřením..Nevím jen, zda při krevních odběrech by případně nechtěl lékař udělat podrobnější analýzu, kdyby se mu něco nezdálo. U běžných odběrů z krve se testy na užívání drog neprovádí. Jedná se o dražší záležitost.
Pokud byste chtěl začít řešit své psychické obtíže mohu Vám doporučit odbornou pomoc. Funguje spoustu ambulantních a pobytových zařízení přes celé území, tak by stačilo napsat větší město, okres a můžeme Vám dát odkazy.
Přeji Vám odvahu udělat krok k jistotě a motivaci k změnám.¨
Držte se HS