podezření na braní drog u dcery
petr
Dobrý den,
máme s manželkou podezření, že naše 14ti letá dcera začíná užívat tvrdé drogy. Myslíme si, že jde o MDMA. Dcera už dříve kouřila marihuanu. Po domluvách a zákazech, které nefungovaly, jsme přistoupili k testování. Jednou jsme použili test na THC, metamfetamin a opiáty, kde jí vyšel metamfetamin pozitivně. Také mladší dcera nám přiznala, že sestru viděla, jak drogy užívá. Nevíme si rady, co s tím. Pokud na ní zatlačíme, všechno zapírá a hádá se. Svěřovat se nechce. Bojíme se, aby jí nenapadlo třeba utéct. Asi bychom s tím potřebovali pomoct. Sami to nezvládáme.
Můžete nám prosím poradit, na koho se obrátit, nebo co dělat?
Děkuji za odpověď,
petr

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Petře,
Je dobře, že chcete situaci rychle řešit. Bude dobré, když zůstanete klidní a nebudete se uchylovat k žádným rychlým řešením. V této situaci bohužel žádná rychlá řešení neexistují.
Takto mladí lidé většinou nebývají závislí, užívají návykové látky, protože je trápí něco jiného.
Bude nejlepší, když s dcerou navštívíte poradnu pro mladistvé http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.htm, tam se zabývají problémy jako jsou ty vaše, ve spolupráci s Poradnou pro rodiče.
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud jste z jiného kraje napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Ještě malou radu, píšete že dcera zapírá, hádá se atd. Zkuste i tak zůstat klidní, nevyčítejte, zbytečně netestujte atd.  Uvidíte, že situaci zvládnete a vaše dcera i vy se dáte s odbornou pomocí zase do pořádku. Chce to ale kontaktovat poradnu a pravidelně tam docházet - vy a vaše dcera také.
Přeji vám hodně sil a trpělivosti.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková