Důvěra
Jana
Děkuji za odpověď. Bohužel, všechna podezření se potvrdila. Práci má čerstvou, takže kromě dluhu vůči mě štíhlá za 14 dnů nadělat další velkém velké dluhy. Jsem bojovnice. Buď bude na přechodnou dobu u nás, s tím , že kdykoliv udělá tři věci: testr na alkohol, účet a na vyžádání test na kokain. Ty si koupí sama z první výplaty. Odevzdá klíčky a nebude řídit. Pouze s rodinou po testu. Práci si udrží a budeme společně čelit všemu den po dni. Do tří měsíců splatí dluh a pak začne splácet mě. A u nás bude alespoň do léta pod kontrolou. Ale kdykoliv může odejít s tím, že si u nás odhlásí trvalé bydliště. Podpořím ji v sportu, půjdu s na kávu, na výlet, co bude chtít. Vždycky jsem s ní hodně mluvila, ale poznala jsem, když mi začala věšet buliky na noc. V jádru, před odchodem k příteli a drogám, to byla čestná, citlivá, milující a vzdělaná holka. Plno nadání, koníčku, vše, co chtěla dělat, v tom jsme obě holky podpořily. Nevím, zda se může tak změnit charakter. Ale myslím, že právě s tím bojuje. Selhání , neumí si odpustit a bohužel, ta myšlenka na sebevraždu, že stojí za prd. Netušila jsem, jak je dnes toxikomanie rozšířená, snadno přístupná. Děkuji vám za pomoc a naději, kterou lidem tady dáváte. I kdyby jen, aby se zachránili sami. Budu máma lvíče, bez výčitek, ale jsem odhodlaná udělat i ten nejtěžší krok. Možná to nebylo správné, ale řekla jsem jí, že mluví o sebevraždě, ale že kvůli mě to neudělá. Tak jsem ji řekla, že když bude dál brát drogy, vlastně bude umírat fyzicky i duševně roky. A přijde mi to stejně děsivé. Teď ji potřebují dostat z prvotní toxikace. A půjdeme den po dni. Máme aktivity, které nás spolu moc baví. Tak uvidím. Pokud by šla opět do léčebny, ona je tam jak v kleci. Vím, že ji to tam snad i bavilo. Lidé, kteří jsou na tom stejně,zájem odborníků, návštěvy s plnou taškou. Ale bohužel, tohle není realita. A dokud se nezačne sama starat, je to jen únik. Už tehdy po prvním rozchodu byla 6 neděl terap.zarizeni. oslnila všechny, měly ji rádi. Teď v nemocnici, úplně to samé. Byli vidět na personálu, jak moc zrovna u ní chtějí, aby byla ok. Takže nechci, aby z toho byl sport. Omlouvám se, ale jsem zdravě hodně naštvaná. To pro všechny rodiny, kteří nemají více zkušeností. Pokud je motivace špatná, nemá to smysl. A není pomoci. Je to pak jen manipulatovni, sobecký jedinec, který vytahuje nehezké zbraně. Děkuji a pokud moje odhodlání selže, obrátím se na vás. Jsem z okolí Prahy

Odpověděl: Hana Skořepová
Děkuji Jano, za Vaší odezvu.
Myslím, že k tomu přistupuje rozumně. Je fajn, že chcete dceru podpořit za určitých podmínek a dohod. Opravdu je potřeba v tom držet hranice, aby to bylo jasné pro všechny strany.  Respektuji i to, že chcete to zatím zkoušet sama. Buďte pozorná k svým potřebám, abyste díky zaměření pozornosti na dceru, nezjistila, že už nemáte sil na vše ostatní. Odbornou pomoc jsem Vám navrhovala, abyste měla i vnější podporu a případně "ukazatel", jak moc do toho dáváte své energie. Nezmiňovala jste i ostatní členy rodiny, zda jsou také informováni o této situaci. Pokud ne, být na Vašem místě, zainteresovala bych je v tom, protože se to týká všech a můžete se vzájemně podpořit.
Souhlasím s Vámi, že motivace u dcery je nejzásadnější věc, aby se situace změnila. A omlouvat se za své emoce nemusíte, je to v pořádku.
Budu ráda, když dáte po nějaké době vědět, jak se věci daří. Držte se.
HS