Marihuana problem s mozgom
Wanna be free
Zdravim hulil som 3 roky marihuanu intenzivne nasledne ma preplo a skoncil som na psychiatrii, v priebehu roka po odchode zo psychatrie som mal silne depresie, uzkost a absolutnu nechut zit nic ma nenaplnalo a hocijako som sa mohol snazit, sucastou bolo problem s komunikaciu, s ucenim, s pamatou… rok nato som zacal znova fajcit a stalo sa mi to iste, teraz zazivam znova to iste mam uzkosti, nemam ziadnu energiu do zivota, mentalna energia je velmi slaba a som zufaly, uzkostlivy… Viem ze som si musel poskodit nejake centra v mozgu… 7-8 mesiacou som cisty a uz to nechcem vidiet
Je nejaka nadej ze sa dam do kopy ze budem moct plnohodnotne zit ? Co by mi mohlo dopomoct (nejaka medicina, bylinky…)a ako dlho to moze trvat kym sa mozog zregeneruje ?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
To, co popisujete, se bohužel někdy stává. Lidé považují marihuanu za jemnou a lehkou drogu. To už je ale spíše minulostí. Je moc dobře, že jste s hulením skoncoval. Nebojte se, váš mozek se dá opět do pořádku. Z vašeho popisu se mi zdá, že hodně bojujete z úzkostmi a depresí. Pro zlepšení stavu by bylo určitě dobré váš stav konzultovat s terapeutem, psychologem nebo s psychiatrem. Ideálně s někým pro koho nebude překážkou pracovat s tím, že váš stav se vyvinul po užívání drogy. Pokud nikoho takového neznáte, napište nám, jaké větší město máte poblíž a my se pro vás pokusíme vhodné kontakty vyhledat.
Psychiatr vám pomůže zhodnotit, zdali váš stav nevyžaduje medikaci. Ta by vám mohla pomoci překonat nynější obtíže. V lékárně se také můžete zeptat, zdali mají nějaké léky na podporu mozkové činnosti, často se používá například Ginko biloba.
Neklesejte na mysli, určitě nemáte nijak nenávratně poškozený mozek. Vše se dá zase do pořádku, až budete abstinovat dva roky a déle bude vše lepší.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv znovu obracejte!
Za drogovou poradnu
Marie Saudková