Cirhoza jater a drogy
X
Dobrý den chtěl se zeptat jak je to cirhozou jater a užívání drog na to např marihuana, kokain, pervitin. Jaký by mohly být následky při občasném užívání. Děkuju.

Odpověděl: Nikol Spůrová
X, zdravím Vás,
díky za dotaz. Jaterní cirhóza je chronický proces, při kterém dochází k nekróze (odumírání) jater a následně ke zvýšené tvorbě vaziva a k uzlovité přestavbě jaterních buněk. Dochází k porušení původní stavby jater, kdy se přizpůsobí vzniklé nepříznivé situaci také cévní řečiště jater. Játra tak přestávají plnit svoji funkci.
Jaterní cirhóza může mít několik příčin, nejčastěji virové hepatitidy, alkoholismus, metabolické poruchy, poškození léky, poruchy výživy a jiné. Při jaterní cirhóze je důležité se vyvarovat užívání návykových látek, jejich užívání může průběh onemocnění komplikovat či urychlit jeho průběh. Při injekčním užívání drog, sdílení injekčního materiálu a hrozí riziko nákazy virovými hepatitidami.
Odpovídám Vám na to, co Vás zajímá? Stačí takto?
Klidně ještě napiště, pokud potřebujete.
Přeji Vám hezký den!
S pozdravem,
Nikol Spůrová