Pervitin oči
Sava
Dobrý den chci se zeptat, užívala jsem pervitin cca rok s pauzami(kourila jsem ho) teď jsem již měsíc a půl čistá, ale zornicky mám stále veliké jako kdybych užívala. Mám i občas rozmazane videni a pocit jakoby mokrých oči nevím jak to popsat lépe. Je to jen únavou než to vše dospim nebo než se vyčistí moje tělo od drog? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Savo,
mydriáza, jak se odborně označuje rozšíření zornic, je skutečně spojovaná s užíváním pervitinu. Jde o normální proces, kdy se zornice rozšiřují a následně zužují (mióza) na základě působení dvou nervových systémů: sympatiku a parasympatiku (sympatikus zornici rozšiřuje a parasympatikus ji zužuje). Oba tyto systémy nelze ovládat vůlí, reagují například na světlo, ale ovliňují je i další věci (jako třeba některé léky nebo drogy). Pokud máte měsíc a půl po vysazení pervitinu stále rozšířené zornice, nebude to souviset s vysazením pervitinu. Navíc by tělo již mělo "čisté". Určitě by proto bylo na místě lékařské vyšetření, aby se zjistila pravá příčina. Nemusí jít o nic vážného, ale mohlo by ... a je lepší v tomhle směru nic nepodcenit. Takže doporučuji objednat se bez velkých odkladů k lékaři, v první řadě praktik a dál uvidíte.
S pozdravem a přáním, aby bylo vše brzo v pořádku,
Gabriela Minařík.