Rivotril
Jakub
Dobrý den, kamarád mi dal rivotril až ho vyzkouším prej je dobrej, ale já nevím jestli mám, kamarád ho každý den bere asi tak 15 tablet, nemá žádné psychické problémy bere ho jen tak protože ho to baví. Říká ze je to zábava mít klid v hlavě. Ale já nevím jestli si ho mám dat, mám z toho strach ale láká mě to. Je hodně nebezpečný ? Jaké z něho budu mít pocity ? Trpim panicko uzkostnou poruchou může mi ji zhoršit ? Popřípadě vyvolat nějakou jinou poruchu ? Nebo nějaké jiné zdravotní problémy
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím Vás, Jakube,
díky za dotaz. Chápu, že je pro Vás užití Rivotrilu lákavé. Na Vašem místě bych se experimentování s Rivotrilem vyvarovala, i přesto že máte "dobrého" kamaráda, který Vám užití doporučil. Rivotril patří mezi benzodiazepiny, na které poměrně snadno vzniká závislost a často se nadužívají. Rivotril také není určen k dlouhodobému podávání. Indikovat a předepisovat Rivotril by měl vždy lékař!
Účinek Rivotrilu může být pro každého odlišný. Tedy na Vaši otázku, jaké budete mít pocity, nelze jasně odpovědět.
Jestliže trpíte panicko úzkostnou poruchou, řešte medikaci se svým lékařem (psychiatrem). Vhodná může být také nějaká psychoterapeutická podpora.
Stačí Vám to takto?
Kdybyste se potřeboval, na cokoliv doptat, klidně ještě napište.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová