Syn
Vendy
Dobrý den,chtěla bych se poradit co se synem 21let.Nevim jak postupovat,něco bere nevim co,tvrdí,že jen občas, ale není už schopný ani pravidelně chodit do práce, bez toho aby si zahulil trávu neusne, tu hulí několikrát denně a k tomu asi někdy i něco silnějšího. Snažíme se mu peníze opakovat,pracuje u přítele,aby na to neměl dost peněz, bydli vedle v bytě s mladším synem.Jednou byl svolny k tomu, že by se šel léčit ale většinou tvrdí, že on problém nemá. Děkuji za jakoukoli radu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Vendy,
díky za důvěru a Váš dotaz. Nejste ve vůbec lehké situaci a je dobře, že píšete. Ráda byste synovi pomohla, ideálně ho přesvědčila, aby se léčil. To je pochopitelné.
Než začnete cokoliv podnikat, bylo by rozumné zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu a pomoc rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky a situaci s nimi probrat. Není nad osobní pohovor.
Při osobním pohovoru a po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak situaci řešit, jak se synem komunikovat a jak podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a léčbě. S kolegy můžete také probrat, jak se v této nelehké situaci můžete opečovat i Vy. To je velmi důležité ve vztahu k závislému synovi, abyste mu mohla pomáhat.
Pokud nevíte, kam se u Vás obrátit, napište odkud jste a zašlu Vám vhodné kontakty na zařízení, která můžete navštívit.
Přeji hodně sil!
S pozdravem, Nikol Spůrová