Drogy a zuby
Márťa
Dobrý den, včera jsem užila pervitin a mám v zubu díru, vypadla mi plomba. Ten zub tak moc neboli, ale mám zub který je umělý, a ten boli vic, je možné ze má pervitin na tohle nějaký vliv? Dekuju, hezky den. Martina

Odpověděl: Amrit Sen
Márťo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Zuby, podobně jako celý organizmus, užíváním drog trpí, jen to víc bolí a je to nápadnější. Neblahý vliv užívání drog na kazivost chrupu je odborně prokázán bez jakýchkoli pochyb.
Že Vás bolí okolí zubní protézy, nebo můstku, či jiného typu zubní náhrady, není nic neobvyklého. Může jít o podráždění, nebo zánět dásní, či okostice. To už ale střílím od boku, doporučuji Vám vstát od počítače a zajít k zubaři, užívat co nejméně, docházet na pravidelné preventivní prohlídky a o chrup průběžně zodpovědně pečovat.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, ať jste brzy v pořádku.
Amrit Sen