Dojezd
JANE
Dobrý den. Před měsícem jsem zrelapsovala na pervitin.byla jsem 10 let čistá a tak nějak k tomu přišlo že jsme si z manželem a pak i kamarádkou dali P.. jeli jsme vždy o víkendu což se protáhlo do pondělí pád do patka klid a pak zase takhle měsíc v kuse .. manžel i kamarádka nemají žádné dojezdy nic jim není.. ale já jsem úplně nepoužitelná.. jdu do práce ale po práci musím jít spát..teď je to druhý den co nic a moje tělo by mi nejraději nafackovalo.. jsem neschopná a potřebuji radu jak rychle svoje tělo nějak nakopnout aby začalo zase fungovat samozřejmě vím že jsme si neměli dávat nic a ani já po tech letech abstinence taky samozřejmě vím proč sem s tím přestala a už to nechci ani vidět.. jen potřebuji radu jak fungovat jsem i máma a mám strašný výčitky protože nemám sílu teď na nic ale vím že musím a to mě zene dal

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, JANE, a díky za dotaz.
Každé tělo se z víkendové jízdy vzpamatovává po svém a potřebuje svůj čas na regeneraci. Bohužel nemám konkrétní radu, jak se dát rychle do kupy a začít normálně fungovat. Většinou pomáhá dostatek spánku, odpočinku, dobré jídlo, nealko tekutiny, doplnění vitamínů a minerálů jako je C, Zinek, Magnesium. Chápu ale, že s prací a péči o dítě je času na odpočinek žalostně málo, svoji roli také hraje Vaše psychická nepohoda a výčitky, které popisujete.
Jak sama zmiňujete, víte, že tyhle víkendové tahy nejsou z mnoha důvodů něco, v čem byste ráda pokračovala. Říkám si, zda to pro Vás bude úplně jednoduché zastavit, obzvlášť, když v tom s Vámi jeli Vaši blízcí, a to manžel a kamarádka. Máte jistotu, že oni jsou taky rozhodnutí Vaše jízdy stopnout, navíc, když nepociťují žádné nepříjemné dojezdy?
Pokud byste cítila, že se Vám situace začíná vymykat z kontroly, velice bych Vám doporučovala, co nedříve zkontaktovat blízké adiktologické zařízení, například adiktologickou poradnu, kde byste si mohla o všem promluvit. Adiktologické poradny lze vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
V případě, že jste z Prahy nebo ji máte blízko, nabízí se možnost spojit se s Ilonou Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM, která již řadu let poskytuje podporu rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Můžete se na ni nezávazně obrátit, popovídat si tom, jak se daří a mít tak v zádech odbornou pomoc, kdyby se dařit opravdu přestalo.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Janovského, Praha 7
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Přeji, ať je brzy lépe!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná