Trombofilie
Izabela
Dobrý den jsem trombofilni nemohu brát ani antykoncepci proto se chci zeptat když beru éčko, hulim trávu a kouřím nemůže se mi to těmito třemi věcmi nějak ta trombofilie zhoršit? (zvlášť se bojím kvůli té extázi)

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Izabelo,
ano je to tak jak píšete. Pokud jste náchylná k trombofilii (tvrbě krevních sraženin) lékař vám nepředepíše ani antikoncepci, která riziko vzniku trombů zvyšuje. Stejně tak jste byla pravděpodobně informována o škodlivosti a rizikovosti kouření při této nemoci. Je v podstatě jedno jestli kouříte tabák nebo trávu - tu kouříte stejně pravděpodobně s tabákem.
Co se týče extáze vynechala bych ji úplně, tato droga je riziková a škodlivá sama o sobě. Zvyšuje krevní tlak, můžete být dehydrovaná a můžete jen těžko odhadnout následky užití. Při užívání extáze dochází k embolii někdy i u úplně zdravých lidí a následky bývakí často nezvratné. Elbolií se nazývá stav kdy tromb - krevní sraženina pronikne z žíly dále do plic nebo srdce a napáchá zde nezvratné škody. Veli často způsobí i smrt.
Je dobře, že se informujete a zajímáte se o své zdraví. Pokud byste ještě cokoliv potřebovala bez obav se na nás obracejte.
Přeji vám hodně zdraví.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková