Jak zvladnout závislost
Minerál
Zdravím,
už delší dobu, cca4 roky užívám pervitin, všemi možnými způsoby, a upřímně mě to neskutečně ubiji chci vědět jestli je nějaký způsob jak mám překonat chtíč na drogu když už je brát nechci, Ale při vizuálním kontaktu nedokážu odvrátit pohled, detoxikační období je maximálně 4 týdny, 5 týden začnu pomalu ale jistě drogu vyhledávat, i když vím že mi to v životě víc vezme než dá, jsem v kolotoči ve kterém je těžké překonat chtíč k něčemu co se mi hnusí je mi 22 let a jsem v situaci ve které si nemohu dovolit odejít na nějaký léčebny program, děkuji za každou odpověď.. díky.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
Stav, který popisujete je bohužel u závislosti na pervitinu celkem běžný.
Vydržíte abstinovat celkem dlouhou dobu, vyčistíte se a když je to konečně lepší doženou vás chutě. Bojujete zde s psychickou závislostí.
Předně bych vám doporučila abyste se vyvaroval kontaktu s osobami, u kterých se dá předpokládat, že u sebe drogu budou mít. Možná by bylo dobré odstranit si z kontaktů dealery a další podobné osoby.
Píšete, že nemůžete jít do žádné léčebny. Na vašem místě by ale mohla dobře zafungovat i ambulantní léčba závislosti. Obvykle probíhá tak, že docházíte jednou týdně na individuální konzultaci a jednou týdně na skupinu s lidmi, kteří řeší podobný problém jako vy.
Můžete vyhledat také podporu nějaké jiné organizace, například anonymních narkomanů.
Bohužel jste nenapsal, z jakého města jste, nebo jaké větší město máte poblíž. Pokud máte zájem můžete tuto informaci doplnit a my pro vás vhodné zařízení vyhledáme.
Nebojte se toho a nechte si pomoct. Když vás bude bolet zub nebo slepé střevo také si to nebudete doma léčit sám.
Přeji vám ať je vaše abstinence úspěšná.
Za Drogovou poradnu,
Marie Saudková