pervitin
mil
Dobrý den,
můj dospělý syn je pravděpodobně závislý na pervitinu. Myslela jsem si dříve, že experimentuje, ale teď to vypadá tak, že užívá zhruba každý měsíc, vždy cca 3 dny vkuse. Už 2x se stalo, že se dostal do stavu, kdy měl halucinace, verbálně napadal přítelkyni, že má milence, byl agresivní atp. Nerozumím tomu, že vydrží třeba měsíc žádné drogy nebrat a pak si zase vezme. Vždy slibuje, že už to nikdy neudělá a nedodrží to. Myslíte si, že se jedná o závislost?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Zdá se, že máte o užívání svého syna přehled. Je velmi obtížné určit kdy se jedná o závislost a my tady bohužel nejsme schopni někoho takto diagnostikovat. Proto mě omluvte, že se této části vaší otázky vyhnu.
S vaším synem se pravděpodobně shodnete, že mu něco brání pervitin opustit. Pro vás i pro něj to musí být vyčerpávající - měsíc se čistí a dává do pořádku a pak do toho opět padá.
Ve vaší situaci bych vám určitě doporučila ambulantní léčbu a rodinnou terapii v některém ze zařízení, které pracuje s osobami se závislostí. V Praze je to například SANANIM www.sananim.cz, Magdalena nebo Prev-centrum.
Pokud jste z jiné části ČR napište a my pro vás kontakty můžeme vyhledat.
Případně se podívejte na: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Určitě by bylo dobré léčit se, a protože závislost jednoho postihuje celou rodinu určitě bych vám doporučila terapie i v rámci rodiny. Budou posilou pro vás a pomůžou vám zorientovat se v tomto nelehkém období.
Ještě se krátce zmíním o stavech, které při užívání vašeho syna popisujete. Agresivita, podezřívavost až paranoia a halucinace bývají jedním z příznaků užívání pervitinu. Po vysazení většinou opět odezní. Souvisí s vyčerpáním mozku kvůli stavům dlouhé bdělosti. Tyto příznaky jsou nepříjemné, bohužel ale velmi časté.
Přeji vám hodně štěstí v řešení celé situace.
Za Drogovou poradnu,
Marie Saudková