Abstinence půl roku po dlouhodobém užívání pervitinu
D23
Dobrý den,
Jsem s přítelem půl roku. Perník brával už nějaký roky před tím. Souhlasila jsem se vztahem, pokud se toho vzdá. Mám neustále ale podezření. Nejvíce mě asi zaráží, že i po půl roce údajné abstinence, cítím z prstů ( když se zpotí) “chemku”. Je to odporný. Je možné, že je to po takové době ještě cítit ?
Děkuji za odpověď popřípadě za rady, jak postupovat a co dělat.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, D23,
děkujeme za Vás dotaz a za důvěru.
Je otázkou, zda se po dlouhodobém užívání dá jednoduše pervitinu vzdát. Vyhledal Váš partner nějakou odbornou pomoc nebo se rozhodl abstinovat bez jakékoliv podpory?
Nedokážu odhadnout, jak dlouho se organismus od pervitinu očišťuje, to ale asi není úplně to nejpodstatnější.
Píšete, že máte stále podezření, které pravděpodobně plyne i z jiných skutečností, než je chemický pot.
Je možné si s partnerem narovinu promluvit? Sdělit mu, že máte obavy a podezření? Zkuste si najít klidný moment, kdy budete oba v pohodě a situaci probrat. Můžete mluvit o tom, že do vztahu jste vstupovala za nějakých podmínek a zdá se Vám, že se nenaplnily, případně nabídnout podporu v momentě, kdy by se ukázalo, že se přítel pervitinu vzdát bez pomoci nedokáže. Vím, že je to těžké, ale za pokus to určitě stojí. Myslím, že se Vám uleví a Vaše duševní pohoda je také důležitá.
Pokud by Vám vyhovovalo promluvit si o Vaší situaci osobně nebo i po mailu s odborníkem, který Vás vyslechne a podpoří,  je možné se obrátit na:
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Přeji vše dobré, za Drogovou poradnu
Andula Novotná