Bolesť
Pavol
Dobrý deň chcem sa opýtať či je možné že kratom mi spôsobil dlhodobú bolesť dolných končatín svalov po vysadení,užíval som ho pravidelne asi 2 roky teraz som mimo neho asi 4 mesiace a mám skoro stále taký pocit slabších nôh a zároveň cítim takú palivu mierne silnú bolest Zväčša bez príčiny čital som na reddite o tom a nájdu sa tam ľudia ktorý majú podobný problém ktorý prejde až po niekoľkých mesiacoch,zaujíma ma či je to pravdepodobne len dlhodobý dôsledok užívania alebo mi to mohlo spôsobiť nejaké poškodenie nervov alebo niečo podobné ? Okrem tých nôh niesom ešte úplne v pohode stále pociťujem nejaké nežiaduce účinky občasná úzkosť náladovosť únava a podobne preto si nie som istý či ťa bolesť svalov môže ešte súvisieť stymi ostatnými príznakmi ďakujem za odpoveď 😄

Odpověděl: Nikol Spůrová
Pavol, zdravím Vás,
a děkujeme za dotaz. Gratuluji Vám k vysazení kratomu, to je úžasné. Bohužel takto na dálku nedokážeme posoudit Vaše obtíže bez dalších informací o Vás. Setkáváme se s klienty, kteří popisují podobné příznaky odvykacího stavu, jako po vysazení opiátů. Tedy je to možné.
Bylo by vhodné začít spolupracovat s odborníky, ideálně psychiatrem se specializací na návykové nemoci. S ním můžete zkonzultovat vysazení a další obtíže, které jste popsal (náladovost, úzkosti, únavy). Lékař Vám může pomoci řešit nepříjemné stavy po vysazení kratomu alespoň krátkodobou nenávykovou medikací než se opět vrátíte do normálu. Bylo by také fajn se podívat s odborníky na to, co Vás k užívání kratomu vedlo. Často se stává, že po vysazení návykových látek se objevují potíže, které se objevily ještě před začátkem samotného užívání a látky Vám mohly nějakou dobu poskytovat úlevu.
Doporučuji také zvážit nějakou psychoterapeutickou podporu.
Pokud by přeci jen toto nepomohlo, případně se stavy zhoršovaly, oslovte svého praktického lékaře a otevřeně s ním o tom promluvte.
Přidejte také pravidelné odpočinkové aktivity, dbejte na spánkovou hygienu, přidejte magnesium a pečujte o sebe.
Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodné služby vyhledat.
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová