Dojezd
Samain
Dobrý den, prosím potřebuji poradit. O víkendu s sobotu a ještě v neděli jsem si dal nejdříve pervitin a poté extázi. Proběhla i spousta alkoholu. Ještě dnes, cítím jakoby dojezd. Jsem úplně vyřízený, v depresi, nemůžu jíst. Prosím jak to lze tlumit, aby mi bylo líp. Bylo to poprvé s drogami nemám zkušenosti, občas si dám pivo to je vše, jen procházím životní krizí a doufal jsem, že mi to pomůže alespoň na chvíli zapomenout. Nestalo se.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Samain,
děkujeme za Váš dotaz a za důvěru. Omlouvám se, že odpovídáme se zpožděním, bohužel nejsme v letních měsících schopni reagovat úplně pružně.
Z toho, co píšete, se zdá, že se vás organismus nedokázal dost dobře vypořádat s kombinací drog a množstvím alkoholu, na kterou nebyl zvyklý. Jednoduše, Vaše tělo dostalo naloženo víc, než mohlo zvládnout. Do toho zmiňujete krizi, kterou si nyní v životě procházíte. Momentální psychické rozpoložení velmi působí na to, jak se tělo s užitými drogami a alkoholem popasuje.
Obecně se doporučuje hodně odpočívat, doplnit minerály jako je magnesium a vitaminy (C se Zinkem), doplnit tekutiny ve formě neslazených a nealkoholických nápojů. Pomoci mohou také bylinkové čaje jako je meduňka, třezalka, kozlík lékařský, chmel.
Pevně doufám, že je Vám již lépe! Pokud by Vaše obtíže po užití drog přetrvávaly, bylo by nejlepší obrátit se na psychiatra z oblasti adiktologie, který by Vás mohl bez předsudků a odsuzování vyslechnout a nabídnout pomoc. Adiktologické ambulance, které mívají v týmu psychiatra, jsou k dohledání zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Jak jste již na vlastní kůži pocítil, drogy nejsou dobrým lékařem na bolavou duši a proto bych Vám doporučila obrátit se na služby, které by Vám v životní krizi mohly pomoci (psycholog, psychoterapeut...). Odbornou pomoc lze vyhledat například pomocí: https://psychoportal.cz/slozky-lecebneho-systemu/ nebo https://nevypustdusi.cz/kde-hledat-pomoc/
Přeji vše dobré a ať je jen lépe!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná