Špatná aplikace do žíly
Didi
Dobrý den , včera jsme si aplikovala do žíly .Udělala se mi boule páč jsem se nemohla trefit dnes je menší ale je hodně modrá a ruka bolí .Injekci jsem měla čistou i převařenou vodu a místo nejprve vyfezinfikovala .Dám si jednou za 3 měsíce .Mohu to něčím mazat nebo jen dezinfikovat .Jde o to že to jen bolí .Děkuji moc za vaši odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Didi,
děkujeme za dotaz. Vhledem k tomu, že jsme webová poradna, nejsme schopni reagovat ihned. Nevím, jak se Váš stav aktuálně vyvíjí. Bohužel Vaše zdravotní obtíže lze také těžko objektivně vyhodnotit na dálku.
Odpovím Vám tedy obecně:
Píšete, že se Vám po aplikaci udělala modřina a bolí Vás to. Je vhodné zahájit léčbu ihned po projevení potíží. V první chvíli může postačit studený obklad, klid a místo sledovat. Pokud se přidají další komplikace v místě aplikace př. modřiny, otok, bolest a zarudnutí aplikujte protizánětlivé masti (Ibalgin duo effect nebo Heparoid). Jestliže se objeví další komplikace zimnice, třes, zvýšená teplota a zánět se bude rozšiřovat, určitě vyhledejte lékařskou pomoc. Pravděpodobně budete potřebovat antibiotickou léčbu.
Bylo by také rozumné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašla alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukázala. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál. Ti Vám ruku ošetří, poradí jak máte dále postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu a zašlu Vám kontakt.
Držím Vám palce v léčbě a doufám, že je lépe.
Buďte na sebe opatrná.
S pozdravem,
Nikol Spůrová