Drogy
Hana
Dobrý den,mám ve svém domě syna i s vnukem,ovšem není uveden jako jeho otec,protože matka nebyla ještě rozvedená.Matka nám ho nechala,vezme si ho sporadicky.Syn je závislý na drogách,má exekuce,odhlásila jsem mu trv.bydliště na obecní úřad,Nechci ho tu,ale nikam nepůjde,protože nemá kam.Syn výchovu moc nezvládá,je to vesměs na mě, jenževnuk je na něm až nezdravě závislý.Co prosím s tím, jak to vyřešit(syn se léčit nepůjde,pochopitelně není blázen...)Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Hano,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru! Je jasné, že hledáte to nejlepší pro Vašeho vnuka, moc Vám fandím.
Bohužel neznám Vaši rodinné poměry detailně, takže se těžko navrhuje jednoduché  řešení. Nevím, zda Vaše rodina spolupracuje s OSPOD, tedy Orgánem sociálné právní ochrany dítěte, nevím, kdo má právně dítě v péči, zda je to jeho matka, které ale výchovu předala Vašemu synovi, který ale není oficiálně uveden jako otec....je tu mnoho otazníků....
Napadá mne například možnost svěření vnuka do Vaší péče (v rámci institutu pěstounské péče nebo svěření do péče osoby blízké), ale nevím, zda by syn souhlasil, stejně nevím, jak by se k této variantě stavěla jeho zákonná matka a nevím ani, zda je toto řešení schůdné pro Vás samotnou.
Nejlepší by bylo zkontaktovat některou z organizací zabývající se pomocí dětem v nouzi. Napadá mne například https://www.ditekrize.cz/kontakt/. Působí v rámci celé Republiky a je možné si zde domluvit osobní konzultaci a vše detailněji probrat.
Pokud by Váš syn projevil zájem svoji závislost řešit, můžete ho odkázat na nejbližší Kontaktní centrum. Ta jsou k dohledání například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Držím Vám palce a přeji mnoho sil!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná