Terapie
Angel
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, přítel má problémy s drogama. Máme ale dvě malé děti. Ráda bych s ním docházela někam kde by nám poradili co s tím. Mám ale obavy,jestli by se na základě toho o nás nezačal zajímat ospod. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Angel,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru!
Je skvělé, že jste odhodlaná pomoci Vašemu partnerovi jeho situaci řešit. Nebojte se obrátit na nejbližší Adiktologickou poradnu. Pracovníci adiktologických, ale vlastně jakýchkoliv sociálních služeb, jsou vázáni mlčenlivostí a informace, které jim v průběhu konzultací sdělíte, zůstanou jen mezi nimi a Vámi.
Existuje pouze jedna výjimka, takzvaná ohlašovací povinnost, kdy by museli pracovníci OSPOD zkontaktovat. Ale to pouze v případě, že by se hodnověrným způsobem dozvěděli, že v rodině dochází ke zneužívání, týrání či zanedbání péče o nezletilé dítě. Samotné užívání návykových látek u jednoho z rodičů, pokud jsou děti v pořádku, tzn. nestrádají, mají odpovídající péči, chodí do školy, na pravidelné prohlídky atd., tedy není důvodem kontaktovat OSPOD.
Nejbližší poradnu můžete vyhledat například díky https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Nebojte, v Adiktologické poradně pracující odborníci, kteří Vás bez odsuzování a předsudků vyslechnou a budou Vám nápomocni v hledání nejlepšího řešení Vaší situace.
Přeji hodně sil a klidné dny!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná