Přítelkyně hulí trávu v těhotenství
Zoufalec
Dobry den,
chtěl bych se zeptat, jake negativní dopady muze mit kouření trávy během těhotenství. Přítelkyně ma těhotenskou nevolnost a tento stav, se snaží zmírnit kouřením trávy. Huli ale opravdu hodně. První brko si dá uz ve 4 rano, když ji vzbudí nevolnost a pres den vykouří dalsich cca 5 jointu.
Děkuji za odpověď!

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Zoufalče,
děkuji za Váš dotaz a za důvěru.
Vliv užívání marihuany na plod v době těhotenství není zcela zřejmý, výsledky studií nepřinášejí jednoznačné závěry, které by s jistotou ukázaly na budoucí problém. Objevují se například studie, které poukazují na možnost neklidu, horšího spánku u novorozence a zvýšenou dráždivost v důsledku mírných abstinenčních příznaků, které ale brzy odeznívají. V dlouhodobějším horizontu výzkumy hovoří o možnostech hyperaktivity u starších dětí, zhoršené paměti, poruch spánku. Výzkumy však nejsou jednotné, jde tedy spíše o možnou souvislost těchto potíží s užíváním THC, ale ne o zřejmý důsledek užívání THC. Bohužel Vám tedy nemohu poskytnout jasnou odpověď.
Riziko pro plod přináší ale také kouření samotné. Kouřením marihuany dostáváme do těla řadu dalších škodlivých látek. I z tohoto důvodu by bylo určitě fajn hledat jiné a vhodnější řešení, jak zvládat těhotenskou nevolnost, než je právě kouření marihuany.
Doporučovala bych Vaší přítelkyni zkontaktovat nejbližší Adiktologickou poradnu, ve které může o své situaci otevřeně a bez obav mluvit s odborníky a hledat cesty, jak si pomoci bez užívání návykových látek. V nalezení nejbližší poradny Vám může pomoci například https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud bychom Vám v rámci poradny mohli být ještě nápomocni, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Každopádně Vám přeji klidné dny a ať se Vám i přítelkyni a miminku daří jen dobře!
Andula Novotná