léky na kouřeni
easierhealmeinside
Dobrý den, kouřím od 15ti , začal sem z frajeřiny, od malička sem se tešíl až budu dospelej a budu si moct zapálit,kouřil jsem občas , cigaretu sem nepotřeboval za mlada, ale čím víc stárnu tak tým víc me cigareta uklidnuje, nedokazu si predstavit ze si nezapalim,nez pujdu spat a ze si nezapalim po snidani,kdyz mi dojdou cigarety je to velkej problem,nepremyslim nad nicim jinym , minuli týden jsem šel do centra ,po 20ti minutach chuze me zacli bolet tak zada (plotenka) ze jsem si kazdych 20 metru musel dat prestavku a vzdycky si sednout,chodil jsem tak ze trup byl na šikmo,hodně na šikmo,chtel jsem si zavolat sanitku nebo taxika ale rekl sem si ze uz ten kousek dojdu,potkal jsem kamaradovu mámu a ta byla zdesena ze co semnou je a premlouvala me at nekoho zavolame,prisel sem domu dal jsem si 2 brufeny, pervitin a behem par minut byla bolest pryc,presto sem to radsi nepodcenil a sel v ten ke sve obvodni doktorce,piclhi mi injekci,v ten vecer jsem si rikal ze uz to tak nejde,ze musim se svym zdravim neco delat,vzdyt ve 30 uz nedojdu ani do centra ktere mam 10 minut od domu,jeste v ten den sem zacal cvicit,dal jsem si 3x10 drepu a 3x bench press,vcera jsem mel dalsi trening trochu tezsi,slibil sem si ze v tom budu pokracovat,muj cil je zhubnout na 110 kilo zatim,abych se aspon tolik nepotil kdyz nekam jdu a trochu ulevil telu,uvazuju o spolupraci s nejakym trenerem kterej mi bude podobnej,ci odbornikem nebo dietologem,uzivam antipsychotika ,coz neni uplne idealni kdyz chce clovek zhubnout,ale vim ze i s antipsychotikama to jde,sice dieta musi byt striktni , prisna (asi) ale ja doufam ze to pujde i takovou "hala-bala" dietou kterou ted drzim,proste jim malo (to sem jedl i do ted) ale ted si opravdu davam pozor na sladke a sacharidy,myslim ze moje nadvaha ktera je uz mozna podle BMI uz i obezita je vazna,ohrozuje moje zdravy a ma samozrejme negativni kvalitu na muj zivot,dalsi velkej problem je koureni,mam ucpane tepny (to sem zjistil podle toho ze mam hodne tluste lytka a koncetiny oproti vrchu a pri NITROZILNI aplikaci (davka sla do me zily hrozne pomalu,jako by ta zila byla hrozne tenka (ucpana) :((
ted jsem nedavno cetl o tom jak tabakove firmy varuji pred koureni,jak moc koureni skodi zdravi,citim to na sobe, plice mam kaput (nekdy me boli) kdyz si lehnu sotva popadam dech,jednou jsem bezel na autobus v zime (asi 100 metru) a nedokazal jsem se skoro nadechnout
nejradsi bych byl kdybych kourit prestal uplne, smrdi to, leze to do penez ,to neni na tom to nejhorsi,ale o tom jak je koureni zdravy skodlive + to ze ja nedokazu bez cigarety , cigareta je pro me nejdulezitejsi droga, bez ni nedokazu vydrzet narozdil jak od pervitinu ci marihuany , krabicka cigaret mi vydrzi cca 12 hodin, mam i elektronickou cigaretu,ta je hodne dobra, nekdy kdyz si chci zapalit,dam si par tahu z elektronky a zapomenu na cigaretu,ale stejne krabicka cigaret na 12 hodin si myslim ze je vaznej problem...zvlast s myma ucpanyma tepnama
Muzete mi prosim poradit jak se zbavit koureni? citim hluboko v kostech ze cigareta bude to co me nakonec zabije jednoho dne
kdyz jsem jednou brouzdal na internetu a cetl si o antidepresivech, nasel sem AD ktere pomahaji prestat kourit, vite ktere myslim? myslim ze by pro me byly vhodne,ackoli to nehradi pojistovna,pokud sou to AD mohla by to zaplatit pojistovna protoze ja obcas mam deprese, nevim no v nejhorsim bych je hradil ze svyho ale ty ucpane tepny a bolave plice myslim ze nejsou dobre , dekuji za odpoved s
pozdravem easierhealmeinside

Odpověděl: Nikol Spůrová
Easierhealmeinside, znovu Vás zdravím!
Děkujeme za další dotaz. Obávám se, že řešení Vašich obtíží je nad rámec možností této webové poradny. Popisujete, že máte obavy o své zdraví kvůli cigaretám, jelikož máte zdravotní potíže v podobě ucpávajících se tepen, bolestí zad, nadváhy, užívání antipsychotik a pervitinu, k tomu se přidávají finanční obtíže a další.
Jak jsem Vám psala v předchozích dotazech. Bylo by vhodné spolupracovat s nějakou adiktologickou službou a utřídit si priority. Probrat věci, které jsou pro Vás akutní, nejvíce zatěžující a ohrožující. Udělejte si společný plán, kterého se budete držet.
Píšete také, že užíváte antipsychotika. Ty Vám, předpokládám, předepisuje Váš psychiatr. Určitě bude fajn, když s ním proberete právě možnosti jiné nebo další medikace, která může pomoci i s odvykáním kouření. Takto přes internet bez celkové anamnézy a objektivním zhodnocení Vašeho stavu, nedokážeme poradit, co je konkrétně pro Vás vhodné a mohlo by pomoci.
Základní informace k odvykání kouření i kontakty můžete vyhledat na těchto webech:
https://www.slzt.cz/
https://www.lekarnici.cz/Pro-verejnost/Odborne-poradenstvi-v-lekarnach/Odvykani-koureni.aspx
https://www.bezcigaret.cz/
https://www.koureni-zabiji.cz/
Národní linka pomoci pro odvykání kouření: 800 350 000, po-pá 10 - 18hod.
Osobně se v Olomouci můžete obrátit zde:
Centrum pro závislosti na tabáku
Fakultní nemocnice Olomouc
I. P. Pavlova 6, 779 00 Olomouc
prim. MUDr. Stanislav Losse, tel.: 588 443 561, mail: stanislav.losse@fnol.cz
Stačí Vám to zatím takto?
Přeji jen to dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová