Nechápu to
Omlouvám se za pravopis
Zdravím...
Narodil jsem se fetacce. narodil jsem se předčasně s nedovivinutyma plicema a se závislosti na perníku. Byl sem kvůli tomu dlouho v inkubátoru a amel spoustu zdravotních a psychickych problémů.. podle doktorů jsem od narození alergický na solutan.
V patnácti jsem (světě div se) začal užívat perník.
Žeru to už 12 let... Zvládám ho bez problémů a ve velkých množstvích... Bývám minimálně dvoutýdenní, zvládám u toho jíst, odpočívat meditovat pracovat všechno
. Samozřejmě znám psycha.. tyxovky psychózu a podobně
Ale většinou se stín zvládnu vyrovnat velmi dobře
. ALE OBCAS to zamrzání je na úplně jiné úrovni.. a .. jen někdy.. nebývá to ředěné k kdyzz se to stane. By je to jako stíhá s toxickou psychózou, kramama a shcyzofrenii dohromady a to celé vynásobené 100x. V těch chvílích bývám nebezpečný sobě i okolí... Vždycky uteču jako zvíře někam pryč do lesa Zálesu a motam se někde bez to přejde... Já jen... Napadlo mě jestli to není příležitostnou přítomností toho solutanu... Myslíte že je to možné?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkuji vám za otevřenost s kterou píšete. Pokusím se odpovědět na všechny otázky které pokládáte.
Píšete, že jste alergický na Solutan - tedy na lék z kterého se vyrábí pervitin. Pravděpodobně máte na mysli spíše alergii na efedrin, který solutan nebo jiné léky z nichž se pervitin vyrábí obsahují.
Píšete, že užíváte pervitin už dlouho a samozřejmě někdy máte toxické psychózy nebo jiné stavy podobné paranoie - tyto stavy k silnému a dlouhodobému užívání pervitinu, bohužel, patří a nejsou něčím výjimečným.
Pravděpodobně se nestartují alergií, ale zkrátka přicházejí spíše se silnějším a dlouhodobým užíváním.
Nepíšete o tom, že byste chtěl s pervitinem přestat. Myslím, že ve vašem případě by bylo dobré uvažovat o kontrolovaném užívání. Tedy ne "žrát perník po gramech" jak sám píšete, ale přejít na nějaký více udržitelný vzorec užívání. To může znamenat například brát méně, plánovat si, kdy budu spát atd, zastavit užívání, když se objeví příznaky psychózy atd.
Ve vašem případě bych vám určitě doporučila abyste vstoupil do komunikace s nějakým nízkoprahovým kontaktním centrem pro uživatele návykových látek. Bývají ve všech větších městech a docházet do nich můžete i naprosto anonymně. V takovém zařízení se můžete poradit o svých stavech, konzultovat co se vám děje a nemusíte být na to sám.
To, co jste prožil na začátku vašeho života a asi i roky potom je velmi těžké. Je pochopitelné, že vaše psychické potíže se mohou časem prohlubovat. Možná s pomocí Kontaktního centra najdete cestu jak z toho bludiště ven.
Níže vám posílám kontakt na pražské Kontaktní centrum:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí 13 - 20
Úterý 9 - 20
Středa 13 - 20
Čtvrtek 9 - 20
Pátek 9 - 20
Víkendy a svátky 13 - 20
facebook: www.facebook.com/kacko/
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Přeji vám hodně štěstí v řešení vaší situace.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková